تبریز/

احداث کمپ گردشگری شهرداری تبریز در منطقه آزاد ارس

کمپ رفاهی تفریحی شهرداری کلانشهر تبریز به وسعت 10 هکتار در منطقه آزاد ارس احداث می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: منطقه آزاد ارس با وجود توانمندی های قوی قطعا بعد از 5 سال به قطب صنعت و تولید و گردشگری مناطق آزاد و شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

صادق نجفی تصریح کرد: زیرساخت های ارتباط بین المللی منطقه آزاد ارس با کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه cis و آسیای میانه در حال مطالعه و احداث هستند که شاهراه های اقتصاد، تجارت و بازرگانی کشور را شکل می دهند.

وی افزود: منطقه آزاد ارس در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور از مزایای نسبی مناسب و متعددی برخوردار است چرا که تمام مزیتهای یک منطقه بکر اقتصادی را دارا می باشد.

نجفی افزود: زیرساخت های ارتباطی جاده ای ، هوایی و ریلی و وجود انبارهای بزرگ و گمرک یکصد ساله و بسیاری از مزایای سرمایه گذاری موجود در این منطقه در آینده ای نزدیک منطقه آزاد ارس را به برند اقتصادی کشور تبدیل خواهد کرد.

شهردار تبریز در این نشست با اشاره به توانمندی های زیرساختی اقتصادی و بازرگانی و گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: می توان زمینه های تولد منطقه ای مدرن در شمال غرب کشور را با وجود پتانسیل های ویژه در منطقه آزاد ارس مشاهده کرد.

 نوین تصریح کرد: با بهره مندی از توانمندیهای بالقوه منطقه آزاد ارس می توان در آینده ای نچندان دور این منطقه بکر و زیبا را فراتر از دبی به جهانیان معرفی کرد.

وی با اشاره به احداث اتوبان مرند جلفا گفت: با اتمام این مسیر مطمئنا استقبال گردشگران از منطقه آزاد ارس بیش از پیش شده و در آینده نیازهای زیباسازی شهری نیز افزایش می یابد.

 نوین آغاز واردات خودروهای خارجی را به منطقه آزاد ارس زمینه ساز توسعه حمل و نقل شهری در این منطقه عنوان کرد و افزود: در راستای بهره مندی از تسهیل تردد بین مرکز استان و منطقه آزاد ارس با خودروها و اتوبوس های مدرن آماده ایجاد واحد اتوبوسرانی و تاکسیرانی مشترک با منطقه آزاد ارس هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با گسترش همکاری های فی مابین می توانیم در ایجاد فضای سبز و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف در منطقه آزاد ارس اقدام کنیم../س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.