عملکرد فدراسیون اسکواش در سال 92

رشته اسکواش یکی از رشته‌های موفق سال 91-92 بوده است بر این اساس ما عملکرد این رشته را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون اسکواش در شش ماه دوم سال 92 در آبان ماه شروع به اعزام بازیکنان کرد که در این ماه مسابقاتی به مناسبت اجلاس جهانی برگزار می‌شد فدراسیون 3 اسکواش‌باز را به نیوزلند برای این مسابقات اعزام کرد و هزینه این اعزام را وزارت ورزش تقبل کرد.
 
مرحله بعدی اعزام در آ‌ذر ماه برای مسابقات ستارگان دنیا بود که فدراسیون 20 اسکواش‌باز را به مالزی اعزام کرد و هزینه را وزارت ورزش در موعد مقرر متقبل شد.
 
دی ماه سال 92 فدراسیون اسکواش 2 اعزام به اسکاتلند با 25 نفر و انگلیس 25 نفر داشته که مجدداً هزینه توسط همان وزارت‌خانه پرداخت شد.
 
نخستین دوره مسابقات غرب آسیا در رشته اسکواش در آذر ماه در تهران برگزار شد که از کشورمان ایران تیمی آزاد از مردان در این مسابقات شرکت کرد و هزینه 20 میلیونی شرکت در این مسابقات را وزارت ورزش پرداخت کرد.
 
در نیمه دوم بهمن در کیش ششمین دوره بین‌المللی خلیج فارس برگزار شد این دوره مسابقات اسکواش مردان به صورت آزاد بوده است در همین تاریخ یعنی نیمه دوم بهمن دومین دوره بین‌المللی بانوان بزرگداشت دهه مبارک فجر در کیش برگزار و در تقویم سازمان حرفه‌ای زنان جهان WSA ثبت شد.
 
در شش ماهه دوم سال 92 مرحله سوم طرح ملی استعدادیابی اجرایی که شامل شناسایی – جذب – پرورش ارائه تجهیزات – صدور کارت‌های انگیزه و اعزام برای افرادی که گزینش شده بودند طرح شد و بودجه این استعدادیابی توسط وزارت ورزش و جوانان بالغ بر 100 میلیون تومان پرداخت شده است.
 
در همین دوره مسابقاتی در داخل کشور برگزار شد اولین دوره این مسابقات داخلی جایزه بزرگ رنکینگ‌دار جام غدیر در 29 مهر ماه در تهران و ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شد دومین مسابقه، مسابقات آزاد بانوان در آبان و در اراک در رده سنی بزرگسالان و جوانان به مناسبت روز جهانی اسکواش برگزار شد.
 
سومین مسابقه از مسابقات بخش داخلی جام پادل بود که در آبان در تهران و بخش آزاد در بخش آقایان برگزار شد.
 
چهارمین مسابقه قهرمانی شرق کشور در زاهدان در تاریخ 20 آبان در رده بزرگسالان و رده‌های سنی زیر 19 سال با حضور استان‌های خراسان جنوبی رضوی، شمالی، سیستان، کرمان با هزینه هشت میلیون تومان برگزار شد.
 
در آبان 92 مسابقاتی تحت عنوان مستعدان کشور در شهرهای یزد و مرکزی در سن‌های زیر 11، 13 و 15 سال با پنجاه میلیون تومان هزینه برگزار گردید.
 
در آذر ماه 92 مسابقاتی تحت عنوان تیمی بزرگسالان کشور جام ستارگان در تهران در رده سنی بزرگسالان و رده‌های سنی زیر 19 سال با حضور تیم‌های برتر چهار منطقه برگزار شد که 15 میلیون تومان هزینه به همراه داشت.
 
مسابقات جام راکت بال در پانزدهم همین ماه در آران و بیدگل در رده‌های سنی آزاد که سومین دوره بانوان با 10 میلیون تومان برگزار گردید.
 
در سال 92 جامی تحت عنوان جام بزرگان در آذر ماه در شهر تهران در رده سنی پیشکسوتان با یک میلیون تومان هزینه برگزار شد.
 
آخرین مسابقه از این دوره مسابقات جایزه بزرگ جام نوروز بود که در 15 اسفند در پایتخت و رده‌ی سنی آزاد با بیست میلیون تومان اجرا شد.
 
لیگ‌های برتر و دسته یک اسکواش در سال 92 با عنوان سومین دوره لیگ برتر با حضور ده باشگاه در رده بزرگسالان مردان در 12 تیر 92 و بزرگسالان زنان با شش باشگاه برگزار شد.
 
لیگ دسته یک دومین دوره آن در مهر و بهمن در رده بزرگسالان مردان با حضور هشت باشگاه و در آبان – اسفند در رده سنی بزرگسالان زنان با حضور هشت باشگاه برگزار گردید.
 
در سال جاری اردوهایی داخلی توسط فدراسیون اسکواش برگزار شد که این اردوها کمک مناسبی بود برای آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی اسکواش این اردوها عبارتند از اردویی برای مسابقات غرب آسیا در تهران برگزار شد که برای رده سنی زیر 19 سال بود تعداد شرکت کنندگان در این اردو هشت نفر با شش میلیون تومان توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شد.
 
اردویی دیگر در گیلان در آبان در رده‌های سنی 11، 13، 15، 17 و 19 سال با حضور 20 شرکت کننده در 10 روز برای آماده شدن برای مسابقات ستارگان دنیا برگزار شد.
 
اردوی برگزار شده بعدی در تهران و کیش در آذرماه سال 92 در رده سنی جوانان با حضور شش نفر 10 روزه برای آمادگی مسابقات قهرمانی اروپا برای زنان و مردان بود که ده میلیون تومان هزینه داشت توسط وزارت ورزش پرداخت شد.
 
در دی ماه اردوی تیم ملی نوجوانان با ده نفر شرکت کننده در آران و بیدگل در هفت روز برگزار گردید.
اردوی بعدی مربوط به تیم ملی بانوان در شش ماه دوم با حضور شش شرکت کننده در پنج روز با پنج مرحله در شهرهای کیش، یزد، رشت، اراک، مشهد، اصفهان، برگزار شد.
 
اردوی تیم ملی بزرگسالان در فصل زمستان 92 با حضور هفت شرکت کننده در تهران با برآورد هشت میلیون تومان برگزار گردید.
 
در شش ماه دوم سال 1392 سه مجمع یا مراسم برگزار شد که اولین آن مراسم روز جهانی اسکواش در 15 آذر در تهران و مجمع سالانه فدراسیون در 25 آذر در تهران و گردهمایی نواب رئیس بانوان در مشهد در دی ماه بود که مخارج این سه گردهمایی در کل سی و هفت میلیون تومان بود.
 
فدراسیون اسکواش در سال 92 به فکر توسعه این رشته ورزشی بوده و اقدامی هم انجام داده این اقدام راه‌اندازی ده شهر جدید اسکواش کشور در کل استانها با بیست میلیون تومان هزینه توسط فدراسیون انجام شد.
 
لازم به ذکر است که فدراسیون اسکواش یکی از معدود فدراسیون‌های کشور می‌باشد که هزینه‌هایی روشن و برنامه‌ریزی شده دارد این هزینه‌ها که در سال جاری پرداخت شدند هفتاد و پنج میلیون تومان توسط وزارت ورزش برای حقوق و مزایای پرسنل سی میلیون تومان برای حق‌الزحمه مربیان تیم‌های ملی توسط کمیته المپیک و هشت میلیون تومان حق‌الزحمه کمیته‌های تخصصی توسط وزارت ورزش، هشت میلیون تومان برای ارتقاء و امنیت سایت فدراسیون و پشتیبانی وب سایت‌های استانی و اجاره فضای DOMIN هاستران توسط وزارت ورزش و حامی مالی، هفتاد و پنج میلیون تومان برای اجاره به شرکت تجهیز مربوط به اجاره سالن ستاره و محل اداری اسکواش در مجموعه انقلاب و بدهی 2 ساله شرکت توسط وزارت ورزش و 36 میلیون تومان مبلغ اجاره به صندوق اعتباری پیشکسوتان جهت اجاره محل اداری فدراسیون در غرب تهران در خیابان فردوسی باز هم توسط وزارت ورزش و 3 میلیون تومان هزینه‌های سربرگ، گزارش عملکردهای تصویری CD و DVD مسابقات و آموزش، ماکت و تندیس توسط وزارت ورزش و حامی مالی و دوازده میلیون تومان برای مدال، شیلدو جام قهرمانی مسابقات داخلی و بین‌المللی و بج باز هم توسط وزارت ورزش پرداخت شد که کل این هزینه‌ها دویست و چهل و هفت میلیون تومان بوده است.
 
فدراسیون اسکواش بودجه مورد نیاز را در شش ماهه دوم 1392 چنین اعلام کرد 105 میلیون تومان هزینه برنامه‌های برون مرزی و اعزام که معادل شصت و یک هزار دلار آمریکا و میزبانی بین‌المللی با ده هزار دلار آمریکا معادل سی و پنج میلیون تومان و استعدادیابی طرح الماس با هزینه صد میلیون تومان و مسابقات داخلی مردان و زنان با صد و سی و هفت میلیون تومان، اردوهای داخلی مردان و زنان با چهل و نه میلیون تومان و هزینه‌های فرهنگی این مجمع با سی و هفت میلیون تومان، برنامه‌های توسعه‌ای بیست میلیون تومان و هزینه‌های جاری با دویست و چهل و هفت میلیون تومان که جمعاً بودجه مورد نیاز را فدراسیون اسکواش هفتصد و سی میلیون تومان برآورد کرده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ، اسکواش ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار