مدیرکل اوقاف استان کرمان اعلام کرد؛

استان کرمان میزبان ۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: استان کرمان در مجوع ۲۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که ۲۰ امامزاده به عنوان امامزاده شاخص کشوری مطرح هستند.

استان کرمان میزبان ۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:150 امامزاده در استان کرمان بارگاه دارند که از این تعداد ۵۰ امامزاده شاخص هستند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شجره نامه‌های مربوط به امامزادگان استان مفقود شده یا به خوبی از آن‌ها نگهداری نشده گفت:فقط ۲۰ درصد آن‌ها شجره نامه دارند.
وی افزود: بیشتر این امامزدگان از نسل امام موسی کاظم علیه السلام هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار خانوار در استان کرمان از محل درآمد‌های اوقاف، نیات واقفان، بقاع متبرکه و امامزاده‌ها امرار معاش دارند.
قاسمی زاده عنوان کرد:بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان کرمان اقامه نماز جماعت  و مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و طرح‌های فرهنگی را میزبانی می کنند.
وی افزود: بیش از یک هزار نفر خادم افتخاری و ۶۰۰ نفر اعضاء هیئت امناء با کمترین امکانات در راستای خدمت به این اماکن فعالیت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طرح آرامش بهاری نوروز امسال در ۹۰ بقعه در استان آماده خدمات‌رسانی به مردم در این ایام هستند.
وی با اشاره به اینکه ۲۲ بقعه شاخص در استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و دینی را در کنار سایر خدمات ارائه می‌دهند گفت: ۱۷۵ نفر روحانی امسال در اجرای این طرح با ما همکاری دارند.
وی تصریح کرد: تنها امامزاده شاخص شهر کرمان امامزاده محمد می‌باشد.
حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه یک میلیون و ۱۴۵ هزار زائر و گردشگر در تعطیلات نوروزی سال ۹۶ به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان کرمان مشرف شدند افزود: از این تعداد ۲۸۳ هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده توسط هیئت امناء و بقاع متبرکه بهره‌مند شدند.
وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری دانست.
وی گفت:در بقاع متبرکه استان، برنامه‌های مستمر محافل قرآن، تفسیر قرآن و دیگرکلاس‌های فرهنگی در امامزادگان انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: بیش از ۱۸۰ هزار جلد قرآن کریم در مدت ۱۱ سال گذشته، در سطح اماکن مذهبی استان توزیع شده است.
انتهای پیام/ح

200امامزاده وبقعه متبرک در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار