موزه‌های مازندران میزبان ۳ هزار گردشگر

سه هزار و ۶۶۲ نفر از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهروز کشاورز دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های مازندران را سه هزار و ۶۶۲ مورد اعلام کرد و گفت: از ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه ۵۶ مورد بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی استان انجام شد.
وی با بیان اینکه از ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه ۹۶ تعداد ۵۹۸ هزار و ۷۳۷ نفر شب در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۲۹ اسفندماه ۳۴۹ مورد بازدید از صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد تشویق تاسیسات گردشگری و اقامتی و خدمات مسافرتی را در استان ۱۰ مورد اعلام کرد و افزود: سه مورد تذکر و اخطار کتبی به این واحد‌ها داده شد.
کشاورز به برپایی یک هزار و ۸۷۷ تخته چادر در پارک‌های مازندران اشاره کرد و گفت: ۶۸۳ مورد از مراکز اقامتی موقت شهرداری‌ها بازدید انجام دادیم.
وی با بیان اینکه ۵۳۶ کیلوگرم مواد غذایی کشف و معدوم شد، گفت: ۳۷۹ مورد از مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی نظارت و بازرسی صورت گرفت.
کشاورز تعداد ماموریت‌های تصادفی و غیرتصادفی اورژانس ۱۱۵ را ۴۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۲۴ نفرمصدوم تصادفی در مراکز درمانی و اورژانس مازندران پذیرش شدند.
وی از برپایی ۳۸ مورد نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی نوروزی در این مدت خبر داد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۲۹ مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس انجام شد، گفت: ۱۱۰ مورد گشت کنترل نظارتی استان‌ها و شهرستان‌ها هم صورت گرفته است.
کشاورز با بیان اینکه از سوی جمعیت هلال احمر مازندران هشت هزار و ۹۰۴ بروشور بین مسافران نوروزی توزیع شد، ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۳۵ نفر به کمپ‌های جمعیت هلال احمر استان مراجعه کردند.
وی تعداد مصدومین امداد رسانی شده توسط هلال احمر را ۹۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: به ۹ تصادف جاده‌ای از سوی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد.
انتهای پیام/ک


موزه‌های مازندران منتظر گردشگران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.