مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی خبر داد؛

پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌ها تا پایان تعطیلات نوروز

کارگر گفت: تا پایان تعطیلات نوروزی رشد ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی را پیش‌بینی می‌کنیم.

رشد ۱۰ درصدی بازدید را در موزه‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشتمحمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، در خصوص میزان بازدید از موزه‌ها در روز‌های اول تعطیلات نوروزی، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: تا پایان فروردین ماه سال جاری نمی‌توانیم آمار کامل و دقیقی از بازدید موزه‌ها جمع‌آوری کنیم، ولی آمار‌ها متفاوت است. تا جایی که ما پرس و جو کردیم در بعضی از موزه‌ها که اتفاقات متفاوتی را ایجاد کردند؛ -مثلا در موزه ملی ایران که نمایشگاه لوور در تهران را دارد یا مکان‌هایی مانند سعدآباد و نیاوران که برنامه‌های نمایشگاهی متفاوت دارند- حضور مردم را گسترده‌تر از سال گذشته می‌بینیم. در شهرستان‌ها و استان‌ها و شهر‌های دیگر هم به همین شکل است و هر جایی که ما شاهد اتفاقات بیشتری در موزه‌ها هستیم و نسبت به گذشته اتفاق جدیدی رقم خورده، درصد بازدیدکننده‌ها خیلی افزایش یافته است.

وی افزود: در مجموع ما رشد رضایت بخشی را در خصوص بازدید مردم از موزه‌ها پیش بینی می‌کنیم. اگر افزایش بازدید در موزه ملی را حساب کنیم، ممکن است در برخی از روز‌ها نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش بازدید داشته باشیم. فعلا بر اساس آمار‌های شفاهی گرفته شده، می‌توانیم بگوییم تا پایان رشد ۱۰ درصدی را در موزه‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشت، ولی با توجه به افزایش موزه‌ها، مطمئنم بازدید از موزه‌ها در تمام کشور رشد داشته است.

مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در پایان خاطرنشان کرد: موزه‌ها تا پایان تعطیلات، تمام ایام هفته را باز هستند و ساعت کاری آن‌ها تا ساعت ۷ بعد از ظهر است. تا زمانی که مردم در اماکن حضور داشته باشند، موزه‌ها موظف هستند تعطیل نکنند تا همه مردم موزه‌ها را ببینند. در بعضی مکان‌ها مثل حافظیه و مکان‌های دیگر که مردم علاقه‌مند بازدید هستند، همکاران ما تا پاسی از شب خدمت‌رسانی می کنند.

انتهای پیام/

موزه ها در پایان نوروز چقدر رشد بازدیدکننده خواهند داشت؟

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار