مدیرمرکز آفرینش های هنری« خانه ملک» ؛

مرکز آفرینش های هنری خانه ملک یک موزه زنده است

مدیرمرکز آفرینش های هنری« خانه ملک» گفت:مرکز آفرینش های هنری خانه ملک یک موزه زنده است که هنرمندان مشغول خلق آثارهستند و آثار هنرمندان نیز به نمایش گذاشته شده است.

مرکز آفرینش های هنری خانه ملک یک موزه زنده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  زهرا تندکار با بیان این که در ایام نوروز ورکشاپ های هنری در خانه ملک برگزار می شود، افزود: ازششم فرودین سیاه چادرهایی از کلات عشایر کلات نادری دعوت شده اند و تا دوازدهم فرودین محصولات صنایع دستی وبومی وغذاهای محلی را عرضه خواهند کرد.

وی درباره ورکشاپ‌های هنری ۱۵ رشته در این مرکز گفت کارگاه‌های نگارگری، فیروزه کوبی، مینا، نقاشی و چاپ با تیک، قطاعی پارچه، حکاکی سنگ، قلم زنی نقره، مس و فولاد، حکاکی سنگ‌های هرکاره، معرق چوب، بافت گلیم فرش، سفالف سوزن دورزی‌های سنتی، نقاشی و تراش شیشه به صورت ورکشاپ هنری در این مرکز فعالیت می‌کنند.

مدیرمرکز آفرینش‌های هنری «خانه ملک» تصریح کرد: هم چنین در بخش فروشگاه این مرکزآثار هنرمندان استان در رشته‌های مختلف صنایع دستی به نمایش و فروش گذاشته شده است و زائران و گردشگران می‌توانند بازدید و خرید کنند.

تندکار گفت: هم چنین جشن نوروزگاه خانه ملک دهم فرودین از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

خانه ملک از آثار تاریخی دروه قاجاریه است که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثارملی به ثبت رسیده و در سال ۱۳۷۹ مورد مرمت قرار گرفته است و هم اکنون به عنوان مرکز آفرینش‌های هنری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

هم چنین خانه ملک در خیابان امام خمینی (ره)، سه راه دارائی واقع شده و در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای گردشگران خواهد بود.

شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مجموعه می‌توانند با شماره تلفن ۳۸۵۱۸۳۸۶ – ۰۵۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام//ا.س
 

بازدید از خانه ملک در مشهد رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار