اخبارحوادث چهاردهم دی ماه ۹۸؛

زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۹۰ کیلوگرم تریاک در اصفهان / انهدام باند خانوادگی توزیع مواد مخدر در "نائین

مهم‌ترین حوادث امروز چهاردهم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز چهاردهم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۹۰ کیلوگرم تریاک در اصفهان

سرهنگ" حسین حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود مطلع شدند ۲ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انتقال یک محموله تریاک از مرز‌های شرقی کشور به سمت اصفهان را دارند که بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این راستا ماموران با رصد و کنترل خودرو‌های عبوری در منطقه شرق استان موفق شدند ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را شناسایی و در یک اقدام هوشمندانه آن‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد: در این عملیات طی بازرسی به عمل آمده از این خودرو‌ها ۲۹۰ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه دار که این مقدار مواد را از مرز‌های شرقی کشور بارگیری کرده بودند دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار داشت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد، بیش‌ترین افراد زندانی که در زندان به سر می‌برند به نوعی با پدیده شوم اعتیاد در ارتباط هستند و از طرفی ریشه بیش از ۷۰ درصد جرایم و آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق نیز به مواد مخدر مربوط می‌شود بنابر این نیامند اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم هستیم و بایستی همه اقشار مردم و گروه‌ها و سازمان‌ها به طور جدی در این حوزه وارد عمل شوند.
 

انهدام باند خانوادگی توزیع مواد مخدر در "نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر با انجام یک کار ویژه اطلاعاتی از فعالیت مجرمانه ۳ نفر از اعضای یک خانواده در زمینه توزیع مواد مخدر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی، متهمان دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه آنان مقدار ۱۰۰ کیلوگرم تریاک، ۳ گرم هروئین و ۵۰ سانت شیشه کشف و یک دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه موتورسیکلت که به وسیله آنان اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: در کنار مبارزه با باند‌ها و شبکه‌های قاچاق عمده از مرز‌های شرقی کشور، شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان خرد مواد مخدر نیز به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و با این افراد قاطعانه برخورد می‌شود.
 

دستگیری سارق اینترنتی در "خمینی شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی مبلغ ۲۵ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی سرقت کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های پلیسی انجام شده مشخص شد متهم با طراحی یک وب سایت فیشینگ و بارگذاری درگاه پرداخت الکترونیک جعلی در آن توانسته به رمز‌های عبور این شهروند دسترسی پیدا کرده و سپس در فرصتی مناسب مبلغ ۲۵ میلیون ریال طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کند.

سرهنگ "جعفری نژاد" تصریح کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات خاص پلیسی موفق شدند متهم مذکور را شناسائی و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید. رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنند.
 

گازگرفتگی بانوی جوان اصفهانی

مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در این حادثه بانوی ۱۸ ساله اصفهان در منزل مسکونی در خیابان مصلی کنار شاهزاده ابراهیم در اثر انتشار گازمنوکسید کربن از زغال برای گرم کردن حمام دچار گازگرفتگی و مسموم شد.

غفور راستین افزود: با حضور به موقع ماموران اورژانس این شهروند دچار گازگرفتگی را با یک دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان امین منتقل کردند.
 

دوکشته در حادثه رانندگیِ محور جی شیرِ اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در برخورد پژو پارس با عابران پیاده در محور جی شیرِ اصفهان دو عابر کشته شدند و عابری دیگر هم به شدت مجروح شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: علت وقوع این حادثه ناتوانی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از بی توجه به جلو اعلام شده است.

رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان از رانندگان خواست، از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنند، با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند و به جلو و اطراف توجه کافی داشته باشند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.