پیله چی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معماری ترکیبی از علم و هنر است

یک مدرس دانشگاه گفت: رشته معماری ترکیبی از علم و هنر است که همین امر باعث جذابیت آن برای افراد زیادی شده است.

پیمان پیله چی متخصص رشته معماری و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آشنایی داوطلبان با رشته معماری، اظهار کرد: برخی افراد بر این باور هستند که داوطلبان رشته معماری از طریق کنکور هنر وارد این رشته می‌شوند که این یک باور نادرست است و متقاضیان از طریق کنکور ریاضی می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند؛ زیرا یک مهندس و معمار موفق باید از استدلال و استنتاج بالایی برخوردار باشد.

او گفت: رشته معماری ترکیبی از علم و هنر است که همین امر باعث جذابیت این رشته تحصیلی شده است و افراد زیادی به آن علاقه دارند.

پیله چی درباره تفاوت معماری با سایر رشته‌های ساختمانی بیان کرد: برای بنای یک پروژه ساختمانی چند رشته از جمله معماری، عمران، مکانیک و مهندسی برق نقش دارند. تفاوت معماری با سایر رشته این است که معماری سرگروه اجرای پروژه به شمار می‌رود و سایر رشته‌ها باید در فرآیند طراحی و ساخت پروژه به معمار کمک کنند.


بیشتر بخوانید


این مدرس دانشگاه با اشاره به حوزه کاری رشته معماری عنوان کرد: فارغ‌التحصیل رشته معماری می‌تواند بعد از چند سال کسب تجربه اقدام به دریافت پروانه نظام مهندسی کند. به این ترتیب حق امضا خواهد داشت و می‌تواند به صورت رسمی کسب در آمد کند یا می‌تواند وارد شرکت‌های مهندسین مشاور شود. برخی از این افراد هم وارد حوزه‌های ساخت و ساز می‌شوند.

پیله چی درباره معایب رشته معماری گفت: فارغ‌التحصیلان زیادی از طریق رشته معماری وارد بازار کار شده اند و این امر باعث کاهش در آمد شده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار