معاون میراث فرهنگی لرستان:

۸۳ هزار و ۸۱۲ گردشگر از جاذبه‌های لرستان بازدید کرده اند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۸۳ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۸۳ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

اسکندر فلاح وند بیان کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا بازدید از جاذبه‌های گردشگری در صورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکانپذیر است و برگزاری تور‌های گردشگری با وسایل نقلیه عمومی ممانعت ندارد.

او اظهار داشت: در این راستا ۴۴ هزار و ۵۲۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی، ۲۴ هزار و ۹۹۲ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۱۴ هزار و ۲۹۹ نفر از جاذبه‌های دست ساز استان بازدید کردند.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا و دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اقامت مسافران نوروزی تنها در مراکز دارای مجوز و مورد تایید امکان پذیر است افزود: در ایام تعطیلات نوروزی۶ هزار و ۳۳۹ مسافر نوروزی در استان اقامت داشتند.

فلاح وند اظهار داشت:سه هزار و۳۳۷ مسافر نوروزی در هتل، یک هزار و ۵۲۸ نفر اقامتگاه‌های بوم گردی، ۵۴۰ نفر مراکز گردشگری ویک هزار و ۵۲۸ نفر در مهمانپذیر‌های استان پذیرش شدند.

او گفت: در این راستا ۳۶۸ بازدید از مراکز اقامتی و ۳۶۲ بازدید نظارتی از رستاوران‌ها و مراکز بین راهی لرستان انجام شده است.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۲۶هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۱۱ مهمانپذیر و هفت اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۲هزار و ۲۸۵ تخت برای اسکان مسافران نوروزی در استان تدارک دیده شده است.

فلاح وند عنوان کرد: از این تعداد ۳۸۰ تخت کف خواب است و علاوه بر این پنج مجتمع گردشگری نیز در سطح استان لرستان پذیرای مهمانان نوروزی هستند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.