اعلام زمان برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان

پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان نیمه اول آبان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اکبر دانیالی دبیر پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان گفت: این جسنواره ۱۲ و ۱۳ آبان در لردگان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه: پیش از این قرار بود جشنواره ۲۸ و ۲۹ مهر برگزار شود خاطرنشان کرد: به دلیل درخواست گروه‌های شرکت کننده برای تمرین بیشتر تصمیم بر این گرفته شد زمان برگزاری جشنواره را به تعویق بیاندازیم.

دانیالی اظهار داشت:فراخوان پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان، از سوی انجمن هنر‌های نمایشی استان چهارمحال وبختیاری، باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارة فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لردگان منتشر شده بود.

او، کشف وکمک به شکوفائی استعداد‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت تئاتری درگونه نمایش خیابانی، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، شناسایی آداب ورسوم و سنن منطقه‌ای و استانی در قالب نمایش خیابانی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و مبارزه با بیماری کرونا در سطح جامعه و همچنین کمک به بروز خلاقیت‌های نمایشی گروه‌های نمایش استان در زمینة تئاتر خیابانی را از اهداف جشنواره تئاتر خیابانی لردگان عنوان کرد.

دانیالی افزود: آداب و رسوم و سنت‌های بومی و محلی و عشایری استان، ضرب المثل‌ها و متلها، دفاع مقدس، بسیج، ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای و شهدای راه سلامت، نگاه هنرمندانه به شعار سال: «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، موضوعات اجتماعی شامل:اعتیاد ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تکیه بر حفظ جنگل‌های بلوط زاگرس و منابع آب)، بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند.


بیشتر بخوانید


دبیر جشنواره تئاتر خیابانی لردگان افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره، دو مرتبه به تعویق افتاد .

پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان، در دو بخش آزاد، شامل نمایش‌های متقاضی با گونه‌های متفاوت و خلاقانة نمایش‌های فضای باز و بخش آیینی سنتی، شامل آثاری که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خرده فرهنگ‌ها ــ بازی‌های محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار