​دستگاه‌ها برای رفع مشکلات ارتباطی استان اهتمام جدی داشته باشند

​معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه توسعه شبکه تلفن همراه و ثابت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، از دستگاه‌های استانی خواست برای رفع مشکلات ارتباطی استان اهتمام جدی داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.

عبدالعلی کریمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی استان فارس گفت: مسائل و مشکلات حوزه ارتباطی استان مسئله مهمی است که باید به سرعت حل و فصل شود و این موضوع نیازمند این است که دستگاه‌های اجرایی از قبیل برق، راهداری، شهرداری، جهادکشاورزی و منابع طبیعی جهت سرعت بخشی در روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام حوزه ارتباطی استان اهتمام جدی داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت پوشش تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی گفت: در ایام نوروز امسال در برخی از محور‌های مواصلاتی استان شاهد بودیم حوادثی رخ داد که عدم دسترسی به شبکه همراه اختلالاتی را در امر خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کرد و باید با اجرای دقیق طرح‌ها و همکاری ارگان‌های مربوطه، محور‌های مواصلاتی استان از امکانات کامل پوشش تلفن همراه بهره‌مند شود.

کریمی وجود ۱۰ هزار متقاضی تلفن ثابت در سطح استان را غیرقابل قبول خواند و گفت: اقدامات انجام شده در این بخش قابل تقدیر است و منکر آن نیستیم، اما برای توسعه در این بخش نباید به وضع موجود اکتفا کرد و برای پاسخگویی به مطابات متقاضیان در این بخش باید توسعه تلفن ثابت در نقاط مورد نیاز صورت گیرد.

معاون استاندار فارس بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مشکلاتی مانند ممانعت‌های موجود بر سر راه توسعه شبکه اپراتور‌ها در استان تاکید کرد.

اوگفت: باید اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی مبنی بر بی خطر بودن تشعشعات با توجه به نظارت بر رعایت استاندارد‌های تشعشعات تجهیزات رادیویی توسط اپراتور‌ها و امکان پایش امواج پس از راه اندازی سایت توسط اپراتور و ارایه نتایج به متقاضیان صورت گیرد و با پاسخگویی به موقع به شکایت‌ها در این بخش زمینه لازم برای افزایش اعتماد عمومی فراهم شود.

کریمی با توجه به مشکلات بیان شده در خصوص مشکلات توسعه ارتباطات در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان گفت: در این خصوص سعی می‌کنیم مشکلات موجود در این بخش و اخذ مجوز‌های لازم برای حفاری در این مسیر را با پیگیری استانداری برای اپراتور‌ها تسهیل کنیم.

کریمی همچنین با اشاره به غیرعملیاتی شدن سایت ایرانسل در محور فیروزآباد- جم دستور داد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اسرع وقت برای رفع مشکل سایت مذکور در این محور مواصلاتی که یکی از محور‌های پرتردد و ترانزیتی مهم در جنوب کشور است اقدام کنند.

حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های ارتباطی استان فارس از خرداد ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه سالجاری و مشکلات جاری این حوزه ارایه کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت رفع مشکلات ارتباطی استان شد.

گفتنی است با توجه به مصوبات و موارد مطروحه در این جلسه مقرر شد با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، کارگروه‌های لازم جهت رفع مشکلات ارتباطی استان با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و نتایج اقدامات صورت گرفته، در جلسه آتی بررسی مشکلات ارتباطی استان گزارش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار