۱۲۰ خودرو توقیفی در انبارهای گمرک و بندر بوشهر منتظر حکم قضایی

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت‌: برای ۱۲۰ دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی در گمرک و بندر بوشهر از سوی محاکم قضایی رأی صادر نشده است.

رحیم بهادری گفت: ۳۷۵ خودرو و ماشین‌آلات راهسازی در انبار‌های گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد.

او گفت: ۹۴ دستگاه راهسازی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان در انبار گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر وجود دارد که این ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ در انبار این دستگاه‌ها توقیف و هنوز ترخیص نشده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت‌: اکنون ۲۸۱ دستگاه خودروی سواری و متروکه قاچاق خارجی از سال ۱۳۹۲ به سبب نداشتن مجوز قانونی در انبار گمرکات و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توقیف شده است.

بهادری گفت: خودرو‌های سواری وارداتی توقیفی در گمرک و بندر بوشهر منتظر حکم قضایی هستند و برای ۱۲۰ دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی در گمرک و بندر بوشهر از سوی محاکم قضایی هنوز رأی صادر نشده است.

وی گفت:خودرو‌های رسوبی در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند و برای بقیه خودرو‌های رسوبی در گمرک و بنادر استان بوشهر هم اگر حکم قضایی صادر شده به سبب نداشتن مجوز قانونی، هنوز ترخیص نشده‌اند.

بهادری ارزش این هر خودرو سواری توقیفی بین ۴ میلیارد تا ۱۲ میلیارد تومان دانست.

او گفت: در مجموع ارزش این خودرو‌های رسوبی در انبار گمرک و بندر بوشهر بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر از تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی و سریع الفساد موجود در انبار‌ها و تعدادی از پرونده‌های استرداد شده خبر داد. در بازدید معاون و نماینده دادستان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها، دستور فروش کالا‌های رسوبی و سریع الفساد موجود در انبار‌ها به قید فوریت صادر شد.

او گفت: هیئت بازدید کننده همچنین دستور انهدام کالا‌های ممنوعه و فاقد مجوز‌های مصرف و تاریخ گذشته که فاقد رأی هستند را صادر کردند.

بهادری از پیگیری فوری دستورات صادر شده برای جلوگیری از رسوب کالا‌های سنواتی و تاریخ گذشته و افت کیفیت کالا‌های فاقد رأی خبر داد .

معاون دادستان بوشهر هم در این بازدید نسبت به تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی متروکه موجود در انبار‌ها نیز قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.