سفر معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش کشور به بناب

معاون وزیر علوم و تحقیقات، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور به بناب سفر کرد.

آقای عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص رهنمود‌ها دانشگاهی در شهرستان بناب گفت: بر ضرورت طرح پروژه‌هایی در جهت حل معضلات منطقه و استان تاکید گردید.

او  به بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: مشکلات محیط زیستی، مشکلات پساب‌های صنعتی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی که از اساسی‌ترین دلایل این بحران حیاتی در منطقه بشمار میرود که با حل این موارد میتوان از خشکی این دریاچه جلوگیری شود.

او ضرورت جلوگیری از مصرف بی رویه آب و حذف روش سنتی مصرف آب در بخش کشاورزی امری حیاتی دانست و افزود: لازم است روش‌های سنتی آبیاری به روش‌های نوین آبیاری پیوند داده شود که از بحران کم آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر علوم و تحقیات، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور  در جلسه شورای دانشگاه بناب در خصوص وظایف کمیسیون و هیئت امنا در مسیر هدایت دهی تحصیلی دانشجویان اظهار داشت: محوری‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه کمیسیون هدایت شغلی دانشجو است که باید دانشجو را بر اساس نیاز‌های روز جامعه و مدرک تحصیلی به سمت شغل‌های مناسب هدایت کرد.

عبدالرسول پورعباس تاکید کرد: از تعداد ۵۷۰ هزار نفر شرکت کننده کنکور تجربی که همه آن‌ها هدفشان از شرکت در آزمون، دستیابی به یک شغل مناسب و درآمد ساز میباشد که فقط برای ۱۲ هزار نفر از شرکت کنندگان شغل مناسب و پر درآمد وجود دارد و لازم است بدانیم که ۴۵ درصد از دانش آموختگان رشته تجربی بیکارند.

او افزایش بی رویه تربیت دانشجو و اخذ بیش از حد رشته بدون توجه به نیاز‌های روز جامعه را دلیل عمده بیکاری برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: باید به جای اخذ رشته‌های غیر مرتبط دانشگاه‌ها سعی کنند رشته‌های مرتبط و دانشجو را با نیاز‌های محیط زیستی و ... منطقه اخذ نمایند.

او افزود: دانشگاه‌های بناب و مراغه در راستای هم افزایی راهکار‌های لازم را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه دهند تا ستاد احیای این دریاچه بر اساس مستندات ارائه شده فعالیت‌های لازم را انجام دهد، چرا که مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه مربوط به هر دو شهرستان خواهد بود و البته باید از مقالات نوشته شده به صورت عملی و به نحو احسن استفاده شود و دلایل خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه به صورت میدانی مشاهده شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب به پتانسیل بالای بناب در راستای افزایش ارتباط حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حوزه علمیه ولیعصر (عج) بناب ۶۰۰ طلبه مشغول به تحصیل میباشند که فارغ التحصیلان این حوزه در استان‌ها و شهرستان سمت‌های مختلفی دارند که میتوان از ظرفیت حوزه علمیه ولیعصر (عج) در راستای تحکیم و افزایش ارتباط دانشگاه با حوزه استفاده کرد.

او در ادامه از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و گفت: نباید منتظر عکس العمل و فعالیت ستاد احیای دریاچه باشیم و لازم تا دانشگاه‌های بناب و مراغه به صورت جهادی مطالعات خود را در زمینه احیای دریاچه ارومیه شروع کنند و نتایج آن را به مرحله اجرا برسانند و امیدواریم مسئولین حتما از این کار حمایت کامل نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار