قول وزیر علوم به یک داوطلب با شرایط خاص

وزیر علوم در دیدار با دانش آموز معلول مازندرانی که رتبه ۲۵ کنکور را کسب کرد برای فراهم کردن شرایط تحصیلش قول مساعد داد.

سید اسماعیل نصرالهی دانش آموزی که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی توانسته است امسال در کنکور سراسری رشته علوم انسانی رتبه ۲۵ را کسب کند به دعوت وزیر علوم برای رسیدگی به درخواست این جوان نخبه مبنی بر تحصیل آنلاین در دانشگاه به همراه والدین خود به ساختمان وزارت علوم در تهران دعوت شد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این دیدار با بیان اینکه کسب رتبه ۲۵ در کنکور سراسری با وجود محدودیت‌ها برای این جوان قابل ستایش است، گفت: تلاش می‌کنیم بگونه‌ای برنامه ریزی کنیم که این نخبه علمی مشکلی برای تحصیل در دانشگاه نداشته باشد.

همچنین براساس توافق اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد نخبگان این دانشجوی نخبه بورسیه محسوب شده و حقوق نیز دریافت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران نیز پس از این دیدار دستور بررسی درخواست سیداسماعیل مبنی بر ایجاد زمینه غیر‌حضوری بودن تحصیلش را در دانشگاه تهران صادر کرد.

سید اسماعیل نصرالهی ۱۸ ساله ساکن شهرستان ساری با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی رتبه ۲۵ کنکور سراسری رشته علوم انسانی را کسب کند و به گفته خودش می‌خواهد در رشته فلسفه دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.