خطیبی:

چهارمحال و بختیاری بیست‌وپنجمین استان متصل به شبکه ریلی در کشور خواهد بود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، شهرکرد بیست‌وپنجمین استان متصل به شبکه ریلی در کشور می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۴۸ درصد در بخش زیرسازی و روسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس خطیبی در بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد اظهار کرد: راه‌آهن چهارمحال و بختیاری با کاربری بار و مسافر در بخش زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر‌های رئیس‌جمهور به استان بر سرعت بخشی به آن تاکید شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مسیر اجرای این پروژه تپه ماهور و کوهستانی است، گفت: تلاش می‌شود این طرح قبل از پایان دولت سیزدهم به‌عنوان یکی از چهار طرح مهم کشور تکمیل و بهره‌برداری شود.

معاون ساخت و توسعه راه آن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، شهرکرد بیست‌وپنجمین استان متصل به شبکه ریلی در کشور می‌شود.

وی یادآور شد: در سفر نخست رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح مصوب و ۶ هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده شد و در سفر دوم هم ۳۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده است.

خطیبی گفت: از ابتدای ساخت راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده که این میزان سرمایه‌گذاری با احتساب ارزش روز بیشتر است و تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

ساخت راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به خوزستان مطالعه می‌شود

خدایار باقری سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم در جریان این بازدید با بیان اینکه ساخت راه‌آهن این استان به خوزستان در حال مطالعه است، گفت: اتصال به راه‌آهن سراسری و مرکزی کشور در قالب راه‌آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان نقش مهم و اثرگذاری در تسریع روند توسعه استان دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اجرای راه آهن مبارکه- سفیددشت-شهرکرد به منابع اعتباری ملی نیاز دارد، گفت: راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت زیرسازی آن به ۷۰ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار