حمایت بربوک از اجرای راه حل دو دولتی در فلسطین

وزیر خارجه آلمان پیش نیاز پیش‌نیاز مذاکرات صلح بین اسرائیل و حماس را بر شمرد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه گفت که گسترش عملیات اسرائیل در شهر رفح در جنوب غزه «به سادگی غیرقابل توجیه خواهد بود». 

وی خاطرنشان کرد که این شهر «پرجمعیت‌ترین مکان» در غزه است که تصور می‌شود حدود ۱ میلیون غیرنظامی آواره را در خود جای داده است. او به شبکه رسانه‌ای آر ان دی گفت که آلمان و ایالات متحده برای اسرائیل روشن کردند که» مردم غزه نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند. 

بربوک همچنین خواستار اجرای راه حل دو دولتی شد و استدلال کرد که این راه حل نیازمند تضمین‌های امنیتی بین المللی، اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین و برچیدن شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری است. او از آتش‌بس جدید و آزادی اسرای اسرائیلی، به عنوان پیش‌نیاز مذاکرات صلح بیشتر حمایت کرد.

در همین حال، جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) اعلام کرد که از زمان محاصره ساختمان این نهاد و بیمارستان الامل در شهر خان یونس غزه توسط اسرائیل ۴۳ نفر از جمله سه عضو جمعیت هلال احمر فلسطین شهید و ۱۵۳ نفر مجروح شده اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گفت که این بیمارستان از کمبود شدید تجهیزات پزشکی، سوخت و غذا رنج می‌برد. این سازمان خواستار ایجاد یک کریدور فوری بشردوستانه برای انتقال بیماران به بیمارستان‌های دیگر و همچنین افرادی که می‌خواهند برای ایمنی خود آن را ترک کنند، شد. این سازمان گفت که در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ نفر در ساختمان این جمعیت در خان یونس و در بیمارستان الامل پناه گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار