کاشت ۲ هزار نهال در آبادان آغاز شد

شهردار آبادان گفت: کاشت ۲ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در پارک‌ها و معابر عمومی آبادان آغاز شد.

یاسین کاوه‌پور روز سه‌شنبه در آیین روز درختکاری در پارک معلم آبادان بیان کرد: این تعداد نهال به منظور گسترش فضای سبز با استفاده از گونه‌های مثمر گیاهان و درختان مثمر مانند کنار، برهان گلی، گل کاغذی و نخلدر مناطق مختلف شهر آبادان کاشته می‌شود.

وی سرانه فضای سبز در آبادان برای ازای هر نفر را ۱۱ متر اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و کاشت نهال در یک سال اخیر سرانه فضای سبز در این شهر به این رقم رسید و سعی داریم در آینده نزدیک این میزان را به ۱۵ متر برسانیم.

شهردار آبادان گفت: زیرساخت و نگه داشت از فضای سبز در آبادان بسیار سخت و مهم است و در برخی مناطق زیرساخت مناسبی برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال وجود نداشت که با کار کارشناسی و بررسی‌های مختلف زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فضای سبز ایجاد شده و نگهداری آن‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با اشاره به اینکه آبادان یک جزیره است و توانایی کاشت گونه‌های مختلف از گیاهان در آن وجود ندارد ادامه داد: زمین‌های در دست فضای سبز و اداره منابع طبیعی یا شوره‌زار هستند و یا توانایی کار در آن وجود ندارد که با طرح جایگزین کردن درختان مثمر می‌توان فضای سبز شهر را افزایش داد.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ضمن تاکید بر استمرار و تداوم درختکاری در آبادان بیان کرد: مردم نیز در حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و سرسبزی آبادان کمک کنند تا شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به ثبات و پایداری طبیعت تاکید کرده‌اند ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم در سطح جهانی، برنامه ویژه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند برای چالش‌های دمایی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار کارساز باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.