۲ هزار نهال در محل استقرار لشکر عملیاتی پنج نصر مشهد کاشته شد

همزمان با روز درختکاری و در راستای طرح «کاشت یک میلیارد درخت» ۲ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در محل استقرار لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر مشهد به همت فرماندهان، کارکنان و سربازان این یگان نظامی کاشته شد.

معاون مهندسی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم گفت: کاشت این نهال‌ها در راستای پویش «هم عهدی سبز» و به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت و همکاری با اداره کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در تحقق طرح «کاشت یک میلیارد درخت» انجام شده است.

سرهنگ پاسدار مجید بیگی افزود: برابر ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا و دستور فرماندهی کل سپاه تاکنون ۲۵ هزار راس نهال در اماکن سپاه استان خراسان رضوی کاشته شده است.

۲ هزار نهال در محل استقرار لشکر عملیاتی پنج نصر مشهد کاشته شد

وی اظهار کرد: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، جانشین لشکر پنج نصر، قائم مقام سازمان جهادکشاوزری و مدیر کل منابع طبیعی استان از جمله افراد حاضر در طرح کاشت این نهال بودند.

هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که ۵.۵ میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.