گیاهان دارویی نسخه‌ای شفا بخش برای درمان بیماری و بیکاری در لرستان

کارشناس منابع طبیعی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ گونه دارویی قابل استفاده در بخش‌های درمان، تأمین بهداشت و سلامت جوامع بشری، گفت: توجه به ظرفیت گیاهان دارویی مشکل اشتغال استان را حل و خانواده‌ها را از خط فقر دور می‌کند.

علی حسینی  با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ گونه دارویی قابل استفاده در بخش‌های درمان، تأمین بهداشت و سلامت جوامع بشری در لرستان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی زمینه ساز بهبود رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در استان است.
 
وی با اشاره به موفقیت کشور آلمان در تولید و استفاده از گیاهان دارویی و درآمد دو برابری حاصل از آن به نسبت درآمد نفتی ما بر اساس آمار موجود، گفت: در صورتی که مطالعات و آموزش توسط بخش ترویج در مکان‌یابی هر نوع گیاه دارویی به درستی صورت گیرد، با کمک خود مردم نه‌تن‌ها سلامت جامعه تضمین می‌شود بلکه جهشی در تولید نیز ایجاد می‌شود که با آن می‌توان مشکل اشتغال مردم را حل و خانواده‌ها را از خط فقر دور کرد.
این کارشناس منابع طبیعی به موسیر به عنوان یکی از گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: موسیر یکی از گیاهان دارویی است که در بخش‌های درمان و تولید اسانس کاربرد دارد.
حسینی با اشاره به تولید بیش از ۲۰۰۰ تن موسیر در دلفان، بروجرد، ازنا، الیگودرز و بخش‌هایی از خرم‌آباد و الشتر، گفت: بخش عمده‌ای از موسیر استان به کشور‌های عربی به ویژه عراق صادر می‌شود.
به گفته وی توسعه کشت موسیر فرصت ایجاد اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم از استان را فراهم کرده است، و بدون شک افزایش تولید موسیر می‌تواند فرصتی بی‌نظیر ایجاد در استان ایجاد کند.
کارشناس منابع طبیعی لرستان معتقد است: توسعه کشت گیاهان دارویی علاوه بر کاربرد‌های مفید آن در بخش تولیدات دارویی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی می‌تواند در حفظ آب و خاک و ممانعت از فرسایش خاک که متأسفانه آمار آن در کشور و استان شش برابر دنیاست، با کمک مردم کنترل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.