صدیقی: امسال سال شلوغی در ووشو داریم/ شجاعت و انگیزه مربیان قابل تحسین است

رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره مراسم تقدیر از ورزشکاران و قهرمانان کشورمان با حضور کیومرث هاشمی اظهار کرد: از رئیس جمهور کشورمان به پاس فرصت کوتاهی که  بین مراسم قبلی و این مراسم  فراهم کرد و این موقعیتی بود که یک بار دیگر  قهرمانان و افتخارآفرینان کشور را دور هم جمع کنند، قدردانی می‌کنیم. همچنین هاشمی وزیر ورزش و جوانان تلاش شبانه روی کرده است و با پیگیری مجدانه‌ای که داشت خدا را شکر در مدت زمان کوتاهی که به یک سال نرسیده ۲ بار این مراسم را برگزار کرده و سابقه نداشته است. این اتفاق تاریخی هست و نشان می‌دهد که چقدر به شرایط قهرمانان، مدال آوران و  ملی پوشان توجه دارند. ان شا ءالله امسال که سال المپیک هست بتوانیم شاهد افتخار آفرینی بسیار زیاد ورزشکاران و قهرمانان خود در میادین مختلف باشیم.

او افزود: با توجه به اینکه فدراسیون ووشو   ۵۰ مدال مختلف در سال گذشته در میادین بین المللی به دست آورد و در بازی‌های آسیایی هم نتیجه خوبی رقم خورد و امید بخش بود در این مراسم ورزشکاران و قهرمانان ما حضور داشتند. این هم اتفاق خوب و خرسندی برای ورزشکاران ما در ووشو و کوراش بود.

صدیقی درباره قهرمانی تیم ملی ووشو در مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: ورزشکاران خیلی خوب عمل کردند و مدال‌های ارزشمندی به دست آمد و اتفاق بسیار خوبی افتاد به واسطه اینکه متاسفانه بعد از اینکه از سوی سفارت آمریکا کارشکنی شد و روادید برای ورزشکاران ما صادر نشده بود  برای اینکه فرصت ورزشکاران و قهرمانان  ما در جام حذفی از بین نرود پیشنهاد دادیم که مسابقات انتخابی  جام جهانی در چین برگزار شود. به هر حال ما توانستیم با یک مدال آوری خوب رتبه اول و قهرمانی را به دست آوریم و این اتفاق خوبی بود و ورزشکاران سهمیه به دست آوردند و خودشان را برای مسابقات جام جهانی آماده می‌کنند. همچنین مسابقات جام جهانی در  بخش تالو در ژاپن و  رقابت‌های ساندا هم در استرالیا برگزار می‌شود.

او ادامه داد: امسال سال شلوغی در ووشو داریم و تیم ملی ما باید برای رویداد‌ها و مسابقات مختلفی آماده شود از جمله حضور در بازی‌های  بریکس که اواخر خرداد ماه هست و تیم ملی به این مسابقات اعزام خواهد شد. از آن طرف ما میزبان ۲ رویداد بین المللی دیگر هم هستیم و رویداد‌های بزرگی است. مسابقات قهرمانی آسیا کوراش که در تهران برگزار خواهد شد مسابقات جام پارس که بنا داریم هشتیم دوره اش را در کرمانشاه به مناسبت روز جهانی ووشو و روز کرمانشاه ددر تاریخ ۵ مرداد ماه برگزار کنیم بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا ووشو در شهریور ماه را داریم و مسابقات قهرمانی جهان ووشو که در برونئی برگزار می‌شود و باید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود بجنگیم. از هفته آینده هم مسابقات قهرمانی کشور در بخش بزرگسالان برگزار خواهد شد که ان شاء الله تیم ملی ما برای رویداد‌های آتی آماده شود. بسیار امیدواریم که کوراش کاران ما بتوانند در بازی‌های داخل سالن که در تایلند برگزار خواهد شد باز هم افتخار آفرینی کنند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره عملکرد الهه منصوریان  و شیر قوی در اولین تجربه سرمربیگری شان بین کرد: به نظرم عملکرد بسیار خوبی بود و این شجاعت و انگیزه‌ای که سرمربیان ما برای کسب قهرمانی دارند  قابل تحسین است.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار