افزایش ضریب حفاظت از پارک ملی بمو با تعامل محیط زیست و سپاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، تعامل و هم‌افزایی سپاه، بسیج و محیط زیست را راهکاری برای افزایش ضریب حفاظت از پارک ملی بمو دانست.

فرمانده سپاه فجر استان فارس و رئیس دادگاه نظام استان با هیات همراه از پارک ملی بمو بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این بازدید توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت پارک اعم از حیات وحش، پوشش گیاهی و... سختی و شرایط کار محیط بانان، کمبود نیرو ارائه داد.

عطا پورشیرزاد به همکاری مثمر ثمر سپاه در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و خواستار همکاری بسیجیان در موارد بحرانی مثل آتش‌سوزی و سیل شد و گفت: تعامل و هم‌افزایی سپاه و بسیج و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی در افزایش ضریب حفاظت از بمو بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: انصافا بسیجیان در همه موارد همکاری خوبی با ما دارند. بسیج در بسیاری از موارد توانسته است از بزرگ‌تر شدن دایره بحران زیست محیطی در این پارک و در مناطق تحت مدیریت جلوگیری کند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و همکاران که در شرایط سخت و دشوار این وظیفه را به نحو احسن انجام می‌دهند، حفاظت از انفال الهی را کاری بسیار پسندیده و مهم عنوان کرد.

سردار یدالله بوعلی ادامه داد: در صورت نیاز و در زمان‌های بحرانی (آتش‌سوزی، سیل و...) در چارچوب قانون از ظرفیت بسیج استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش جوامع محلی، پایگاه‌های بسیج و... باید اولویت باشد تا همه به اهمیت حفاظت از محیط زیست پی ببرند.

کریمی، رئیس دادگاه نظام استان نیز ضمن تقدیر از مدیرکل و همکاران بر حفظ و حفاظت از ذخایر و انفال الهی تاکید کرد و افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه بوده و باید همه با هم کمک کرده تا این انفال الهی حفظ شوند.

در این دیدار قسمت‌هایی از پارک ملی بمو، زیستگاه‌های حساس، آبرسانی و آبشخور‌ها مورد بازدید قرار گرفت و تعدادی وحوش نیز مشاهده شد و همگان ضمن تشکر از توجهات محیط‌بانان و همکاران در مورد حفاظت بهتر از پارک تاکید کردند.

بمو یکی از پارک‌های ملی ایران است. این پارک نام خود را از کوهی به نام بمو که در بلندترین نقطه این منطقه قرار دارد، اقتباس کرده است.

مساحت کلی پارک ملی بمو حدود ۴۸ هزار هکتار است و توسط بزرگراه شیراز به اصفهان به دو بخش شرقی- غربی تقسیم می‌شود.

در واقع این پارک از لحاظ شمار حیوانات موجود در آن و نیز تنوع حیات وحش، به عنوان سومین پارک ملی حفاظت شده کشور، پس از پارک گلستان و ارومیه معرفی شده است.

همچنین پارک مذکور حدود چهل سال است که مورد حفاظت قرار گرفته و زیستگاه حیواناتی نظیر پلنگ ایرانی، آهو، بز، قوچ، پازن، عقاب و …. محسوب می‌شود.

اقلیم پارک ملی بمو نیمه خشک سرد با بارندگی زمستانه است. از ویژگی‌های بارز این پارک، می‌توان به چشم‌انداز‌ها و مناظر ویژه کوهستانی همراه با دره‌های عمیق، صخره‌ها و پرتگاه‌ها اشاره کرد که آن را به یک ژئو پارک مبدل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار