ارزآوری صنعت فرش ماشینی کاشان

صنعت فرش ماشینی کاشان ۸ برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد.

رئیس شورای نوآوری فرش ماشینی کاشان در هشتمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با اشاره به ظرفیت فرش ماشینی گفت: منطقه کاشان و آران و بیدگل با ۸۵۰ واحد تولیدی بزرگ‌ترین مرکز تولید و صادرات فرش ماشینی کشور محسوب می‌شود.


منصور دیاری جایگاه ایران در صادرات فرش ماشینی در جهان را بین پنجم تا هشتم دنیا دانست و افزود: توان ارزآوری صنعت فرش ماشینی ۳ هزار و ۸۸۰ دلار در هر تن بوده به نحوی که ۸.۳ برابر صنعت پتروشیمی ایران با ۴۶۷ دلار در هر تن است.


رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی کاشان با اشاره به تحلیلی از آمار حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش ماشینی گفت: متوسط حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی در ۳۰ سال گذشته ۱۰ حضور بوده است و ۹۵ درصد شرکت‌های فرش ماشینی از حضور در نمایشگاه‌های خارجی محروم بودند.


محمود تولایی نیز در هشتمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با اشاره به سابقه تولید فرش ماشینی در منطقه کاشان افزود: شرایط بازار فعلی فرش ماشینی یک شرایط سخت است و مسیر صادرات یکی از راهکار‌های موثر لز برون‌رفت این شرایط است.

او با بیان اینکه نظام‌های پولی و مالی ما باید بر اساس نظام‌های جهانی باشد، افزود: از سال گذشته نرخ استهلاک سرمایه‌گذاری بر سرمایه‌گذاری پیشی گرفته است در حالی که نساجی یک صنعت مهم در کشور و حوزه فرش ماشینی است.


رئیس اتحادیه ملی تولیدکنندگان فرش ماشینی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی حوزه فرش ماشینی به صورت بومی انجام می‌شود، ابراز داشت: خوشبختانه نگاه به بیرون در حوزه فرش ماشینی وجود دارد و اگر بازار داخلی اشباع شده باشد نگاه به صادرات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار