برنامه تفصیلی سازماندهی و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران تدوین می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: برنامه تفصیلی سازماندهی و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها، داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران‌ها تدوین می‌شود.

مجید محبی گفت: این برنامه بر اساس ابلاغ رئوس برنامه عملیاتی قرارگاه سلام در سال ۱۴۰۳ توسط سازمان مدیریت بحران کشور؛ به منظور سازماندهی و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها، داوطلبان و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در مدیریت بحران تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: با تصویب نهایی این برنامه از سوی سازمان به دستگاه‌های اجرایی متولی در استان ابلاغ خواهد شد و برای تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور، اعضاء کارگروه هماهنگی همکاری‌های مردمی و بخش خصوصی گروه هدف لازم اجراست.

رئیس کارگروه هماهنگی همکاری‌های مردمی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این برنامه را استقرار نظام‌های قابل اطمینان آمادگی و ایمنی در بخش خصوصی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای رویارویی با سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی برشمرد.

وی بخش خصوصی سازماندهی شده و آماده در تعامل با بخش دولتی جهت افزایش تاب آوری برای مواجهه با بحران‌ها را چشم انداز این برنامه عنوان کرد.

محبی در ارتباط با سه بخش اصلی ساختار برنامه تفصیلی قرارگاه سلام سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳، اظهارکرد: بخش اول، ناظر بر کلیات و فرآیند تدوین برنامه است. بخش دوم، برنامه‌های جاری و مستمر در تحقق گام‌های پنج‌گانه پیاده‌سازی طرح را شامل می‌شود و بخش سوم، اقدامات و فعالیت‌های شاخص سال آتی را منعکس می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار