وزارت خارجه آمریکا از لغو احتمالی دیگر محموله‌های تسلیحاتی به تل‌آویو خبر داد

وزارت خارجه آمریکا ادعا می‌کند واشنگتن در حال بررسی آن است که در صورت عملی شدن حمله به رفح، سایر محموله‌های تسلیحاتی به تل‌آویو را لغو کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از لغو احتمالی محموله‌های تسلیحاتی دیگری که قرار بود به تل‌آویو فرستاده شود خبر داد و گفت: «ما یک محموله را متوقف کردیم و در حال بررسی سایر محموله‌ها در چارچوب یک عملیات احتمالی در رفح هستیم. اما همچنان امیدواریم که این تصمیم عملی نشود».

به گزارش تایمز اسرائیل، وی در واکنش به تشدید حضور نظامی اشغالگران در رفح مدعی شد: «ما هنوز نشانه‌ای از یک عملیات نظامی بزرگ ندیده‌ایم. رئیس جمهور این را به صراحت اعلام کرده که ما این مسئله را از نزدیک دنبال می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که بر اساس تلفات غیرنظامیان فلسطینی در مراحل قبلی جنگ و تراکم جمعیت در شهر رفح، واشنگتن به این باور رسیده که در صورت عملی شدن حمله به رفح، تلفات «غیر قابل باور» خواهد بود. 

در میانه آشکار شدن اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو، روز گذشته، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر توقف ارسال یک محموله تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد. 

اظهارات آستین در حالی بیان می‌شود که واشنگتن با فشار فزاینده افکار عمومی برای توقف کمک‌ها به رژیم صهیونیستی مواجه است. با این همه، گسترش عملیات زمینی اشغالگران ادامه دارد و شبکه الجزیره ساعاتی پیش از ورود نیرو‌های صهیونیست به مناطق مرکزی و غربی رفح خبر داد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
غزه = ویتنام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
متیو میلر جان برو گردو بازی کن توهنوز بچه ای که بخواهی افکار عمومی جهان را گمراه کنی یا گول بزنی لطفا سرتان را بگذارید زمین وبمیرید
آخرین اخبار