آنروا: اسرائیل غزه را در معرض سیاست «محاصره قرون وسطایی» و «زمین سوخته» قرار می‌دهد

به گفته مدیر برنامه ریزی سازمان آنروا، اسرائیل با سیاست "محاصره قرون وسطایی" و "زمین سوخته" به دنبال آوارگی بیشتر مردم غزه است.

سام رز، مدیر برنامه ریزی آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که از روز یکشنبه هیچ آذوقه‌ای وارد نوار غزه نشده است و "بمباران‌های سنگین" مناطقی در مرکز شهر رفح را هدف قرار داده است.

رز از رفح به الجزیره گفت: از روز یکشنبه هیچ کمکی به غزه وارد نشده است. نه کمک، نه سوخت، نه آذوقه، نه هیچ چیز؛ و ما واقعاً اکنون به آخرین ذخایر خود رسیده ایم. چند روز دیگر آرد داریم که می‌توانیم تهیه کنیم. اما همه چیز دیگر خیلی زود بدون سوخت و بدون آب خاموش می‌شود؛ بنابراین وضعیت واقعا ناامیدکننده است.

وی افزود: «مردم مدت‌هاست که از این می‌ترسند و اکنون بر سر ماست. بمباران مداوم وجود دارد. دود در افق است. مردم در همهمه هستند. ما تخمین می‌زنیم که تا شب گذشته حدود ۱۱۰۰۰۰ نفر از رفح آواره شده و به آنجا خارج شده اند.»

او گفت: «مردم هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا برای امنیت فرار کنند، اما به کجا می‌روند؟ هیچ مکان امنی وجود ندارد. اینها مردمی هستند که با قحطی مواجهند و اکنون در معرض محاصره قرون وسطایی همراه با سیاست زمین سوخته و بمباران سنگین قرار دارند. شرایط ناامیدکننده از قبل بدتر خواهد شد و شاهد تلفات زیادی خواهیم بود. نه فقط از بمباران. بلکه از گرسنگی، بیماری و قحطی.»

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار