فرمانده بسیج دانش آموزی شهید فهمیده کازرون:

هفدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا در کازرون برگزار شد

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده شهرستان کازرون گفت: دومین مرحله از هفدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا در این شهرستان برگزار شد.

سرگرد پاسدار حسین راسخ فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده شهرستان کازرون اظهار کرد: آزمون حضوری مرحله نیمه نهایی (استانی) لیگ علمی بین المللی پایا در دبیرستان شهید بستانپور با حضور ۲۷ تیم ۵ نفره شامل ۲۱ تیم دختر و ۶ تیم پسر به تعداد ۱۳۵ نفر از دانش آموزان شهرستان کازرون برگزار شد. 

او ادامه داد: این برنامه توسط حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده کازرون و با حضور سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در یک آزمون گروهی برگزار شد.

 سرگرد راسخ افزود: لیگ علمی بین المللی پایا بزرگ‌ترین مسابقه گروهی کشور و جهان اسلام است که بستری علمی را برای دانش آموزان توانمند و علاقه‌مند فراهم کرده تا در یک جریان آموزشی و رقابتی سالم، به دانسته‌های خود بیفزایند و در یک رقابت دلچسب و گروهی، تبادل دانش و بهتر اندیشیدن را تجربه کنند. 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده کازرون از اهداف برگزاری این لیگ علمی گفت و تصریح کرد: از اهداف برگزاری این لیگ افزایش سطح سواد علمی دانش آموزان در ۳ مقطع تحصیلی دبستان (رشته علوم پایه)، متوسطه اول (رشته علوم پایه) و متوسطه دوم ویژه پایه دهم و یازدهم (رشته‌های علوم تجربی، انسانی و ریاضی) و رشته کارآفرینی، کامپیوتر، پژوهشی برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم است. 

او بیان کرد: مرحله مقدماتی (شهرستانی) این مسابقه علمی بین المللی به صورت آنلاین و با شرکت ۳۲ تیم ۵ نفره به تعداد ۱۶۰ نفر از دانش آموزان برگزار شد و از این ۳۲ تیم، ۲۷ تیم به مرحله نیمه نهایی (استانی) راه یافتند که پذیرفته شدگان این مرحله با اهدای جوایز نفیس به مرحله کشوری راه می یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار