تراز تجاری صنعت مرغداری با رونق صادرات مثبت می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با برنامه ریزی برای صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار، دانش فنی و تجهیزات صنعت مرغداری می توان به سمت مثبت شدن صنعت مرغداری پیش رفت.

ارسلان قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت کنونی هرکیلو مرغ در بازارهای جهانی را ۱.۷ تا ۱.۹ دلار اعلام کرد و گفت: گرچه ظرفیت اسمی صنعت مرغداری تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ است، اما به سبب تجهیزات قدیمی و عدم امکان تامین نهاده دامی، امکان تولید سالانه ۲.۵ تا ۲‌.۶ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد که ۲.۲ تا ۲.۳ میلیون تن نیاز داخل و مابقی تولید صادراتی خواهد بود.

به گفته او، برنامه تولید مرغ امسال جوجه ریزی ماهانه ۱۷۰ میلیون قطعه است که در صورت تحقق صادرات حداقل به ۳۰۰ هزارتن می رسد.

قاسمی با بیان اینکه تراز تجاری صنعت مرغداری منفی است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور امکان تولید ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد، لذا ناگریزیم نیاز کشور را از طریق واردات تامین کنیم که برای مثبت شدن تراز تجاری باید از حداکثر ظرفیت صنعت مرغداری در راستای صادرات مرغ استفاده کنیم چراکه شرایط اقلیمی کشور امکان تولید ۹ تا ۱۰ میلیون تن ذرت را به ما نمی دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: برنامه ریزی برای صادرات جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار، صادرات دانش فنی و تجهیزات صنعت مرغداری می توان به سمت مثبت شدن صنعت مرغداری پیش رفت که در این صورت تراز تجاری بخش مثبت می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار