بازدید نماینده عالی قوه قضاییه از معدن سنگ آهن جلال آباد زرند

رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از اعضای شورای قضایی از معدن سنگ آهن جلال آباد شهرستان زرند بازدید کردند.

حجت الاسلام حمیدی رئیس دستگاه قضای استان کرمان به همراه جمعی از اعضای شورای قضایی استان درسفر به شهرستان زرند از معدن سنگ آهن جلال آباد این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند بهره برداری این معدن قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: در شهرستان زرند اقدامات خوب و موثری در گسترش معادن علی الخصوص سنگ آهن بوجود آمده است که منجر به اشتغال آفرینی زیادی در شهرستان شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: در این بازدید با آخرین وضعیت معادن شهرستان زرند آشنا شدیم که وضعیت معدن جلال آباد زرند هم اکنون نسبتاً مناسب است و این معدن بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه جات فولاد زرند را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: امروز از بخش های مختلف این معدن، از استخراج تا ترابری بازدید کردیم، الحمدلله وضعیت بسیار خوبی در شهرستان حاکم است؛ علیرغم مشکلاتی که وجود دارد؛ اما فعالیت‌های صنعتی و معدن به خوبی درحال انجام است و اشتغال خوبی در شهرستان ایجاد شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: عزم دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید جدی است و امروز هم در دیدار با مسئولان و مهندسین این واحد صنعتی و معدنی اعلام کردیم اگر هر زمان با مشکلات و موانع حقوقی و قضایی مواجه شدید ما می‌توانیم در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مسائل را پیگیری کنیم.

 استخراج ۶ میلیون تن سنگ آهن از معدن سنگ آهن جلال آباد 

 مدیرمعدن سنگ آهن جلال آباد نیز گزارشی ازآخرین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه عملیات استخراج و تولید سنگ آهن در این معدن ارائه کرد.
شهمیری گفت: این واحد معدنی ظرفیت تولید سالیانه استخراج ۶ میلیون تن سنگ آهن متشکل از مگنتیت و هماتیت را دارد.

 وی افزود: معدن سنگ آهن در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب زرند واقع شده است و ذخیره این معدن ۱۹۰ میلیون تن با میانگین عیار ۴۵ درصد است که یکی از ذخایر بزرگ سنگ آهن محسوب می‌شود.

وی اعلام کرد: مهمترین فعالیت، تامین سنگ آهن مورد نیاز برای خوراک دهی کارخانه کنسانتره سنگ آهن فولاد زرند ایرانیان می باشد که به روش استخراج ماده معدنی مورد استفاده در آن به صورت پلکانی رو باز طراحی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.