در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش شفافیت و پاسخگویی با برگزاری برخط مجامع شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی به شکل برخط علاوه بر شفافیت امکان پاسخگویی را هم افزایش می‌دهد.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار اعلامی از سوی مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، رکورد برگزاری مجامع به شکل برخط شکسته شده و این یعنی در حال حرکت به سمت پویایی و برگزاری مجامع به شکل برخطی که سازمان بورس هم بر آن تاکید دارد، هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی به شکل برخط چندین مزیت مختلف دارد. خارج از صرفه جویی باید به بحث هزینه و زمان اشاره کرد. سهامدارانی که در بعد جغرافیایی مجامع نیستند باید هزینه و زمان زیادی را صرف می‌کردند تا در محل مجمع حاضر شوند، اما حالا دیگر نیازی به حضور فیزیکی نیست و با برگزاری برخط مجامع، بعد جغرافیایی دیگر محدودیت به شمار نمی‌رود.  

او همچنین در ادامه اظهار کرد: به سبب نظارت‌های زیادی که در مجامع برخط وجود دارد امکان پاسخگویی به دور از هیاهو هم افزایش پیدا می‌کند و به سبب برخط بودن تمام موارد، شفافیت هم ناگزیر افزایش پیدا می‌کند چیزی که پیش از این بورس ما به آن نیاز داشت.

ادهم گفت: نکته‌ای که باید بر آن تاکید شود در ابتدا گستردگی شرکت‌ها برای برگزاری مجامع به شکل برخط است که می‌طلبد سازمان بورس در این زمینه سختگیرانه عمل کند. مورد بعد هم افزایش فرهنگسازی برای سهامداران جهت مشارکت و استقبال از این برگزاری است که باید به هر دو این مباحث با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع توجه جدی کرد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار