اجرای ۱۲ کارگاه جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردمی در سیستان وبلوچستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از اجرای ۱۲ کارگاه جهاد میدانی محققان با مشارکت مردم از نیمه دوم فروردین تا کنون در سطح استان خبر داد .

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از اجرای ۱۲ کارگاه جهاد میدانی محققان با مشارکت مردم از نیمه دوم فروردین تا کنون در سطح استان خبر داد و گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان پیشگام در عملیاتی شدن این طرح در سطح کشور شناخته شده است.

بهزاد شهرکی  بزرگترین مزیت این کارگاه‌ها را حضور میدانی محققان و نیز طرح مسئله توسط بهره‌برداران، محققان و کارشناسان پهنه و بیان دیدگاه ها، نظرات و توصیه‌های علمی و فنی و راهکار‌های حل مسئله دانست.

وی خاطر نشان کرد: از عمده مسائل مطروحه در این کارگاه‌ها می‌توان به مدیریت منابع آب در کشت صیفی‌جات، معرفی ارقام جو و گندم متحمل به تنش‌های خشکی و شوری، معرفی چغندر علوفه‌ای متحمل به شوری آب وخاک و استفاده از آب‌های نامتعارف، نحوه مبارزه با بیماری‌ها و آفات گندم، معرفی ارقام گلرنگ با عملکرد بالا و نیاز آبی کم، نحوه ردیابی و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان انبه برشمرد.

وی گفت: طرح جهاد میدانی محققان در عرصه به صورت فصلی و در هر فصل با ۳۰ تا ۶۰ اولویت محصولی و موضوعی با هدف حل مسئله و انتقال دانش وتجربیات فنی محققان و کارشناسان با مشارکت مردم و تا پایان فصل زراعی پیگیری و دنبال خواهد شد.

برچسب ها: جهادکشاورزی ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار