معاون وزیر صمت:

ایزوایکو در ۲ سال گذشته رشدنمایی بسیار خوبی داشته است

رییس هیات عامل ایدرو در ارزیابی خود از عملکرد شرکت ایزوایکو گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در ۲ سال گذشته رشد نمایی بسیار خوبی داشته است.

 بابک احمدی روز شنبه در بازدید از غرفه ایزوایکو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پخش و پتروشیمی در خصوص فعالیت‌های مجتمع ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران) و اینکه قرار است این مجموعه به چه سمت و سویی برود، افزود: در کشور تقاضا و ظرفیت ساخت و تولید به قدر کافی در حوزه شناورهای دریایی اعم از تجاری، صنعتی، گردشگری و مسافری وجود دارد.

معاون وزیر صمت: ایزوایکو در ۲ سال گذشته رشدنمایی بسیار خوبی داشته است

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در این حوزه تبدیل به معضل شده است، تامین نقدینگی و سرمایه گردش مورد نیاز در تولید است، اظهار کرد: در تمام دنیا هیچ کس بدون سیستم‌های لیزینگ و وام‌های تجاری کار نمی‌کند و توقع ما نیز این است که نظام بانکی کشور در حوزه طرح های سنگین ریالی و ارزی وارد عمل شده و زیرساخت‌های تامین مالی ایجاد کند تا اتصال بین خریدار و فروشنده رونق بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر مذاکراتی با شبکه بانکی انجام شده که امیدواریم به‌زودی منجر به نتیجه خوبی شود، خاطرنشان کرد: هرچند که در این مدت از ابزارهای نوین مالی باتوجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه نیز غافل نبودیم و در سال گذشته در حوزه صنایع سنگین در ایدرو شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

احمدی تصریح کرد: در صنایع دیگر نیز در حال مطالعه با وزارت صمت برای تدوین و طراحی روش‌های تامین مالی هستیم که بتوانیم مسیر اتصال تولید به تقاضا را هموارتر کنیم.

برچسب ها: ایزوایکو ، کشتی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.