خراسان جنوبی معطر به عطر رضوی می‌شود

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) حامل پرچم متبرک رضوی فردا همزمان با دهه کرامت وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام بارگاه حرم رضوی از فردا ۲۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز می‌شود گفت: امسال یک گروه از خدام کاروان بارگاه ثامن الحجج (ع) شامل قاری، مداح، پرچم گردان و روحانی در ایام دهه کرامت در تمام شهر‌های استان غیر از طبس حضور می‌یابند.

عرب زاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۸۰ عنوان برنامه در استان با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود افزود: این کاروان ۲۳ اردیبهشت در شهرستان بشرویه، ۲۴ اردیبهشت در شهرستان فردوس، ۲۵ اردیبهشت در شهرستان‌های قاین و سرایان، ۲۶ اردیبهشت در شهرستان زیرکوه، ۲۷ اردیبهشت در شهرستان درمیان، ۲۸ اردیبهشت در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و خوسف و ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت در شهرستان بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

وی گفت: دیدار عمومی با مردم، غبار روبی گلزار‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار و فرمانداران، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، حضور در پادگان‌ها و بازدید از زندان‌ها و مراکز توانبخشی از جمله برنامه خدام حرم رضوی در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی افزود: تعمیق معنویت در جامعه و زیارت از راه دور از اهداف حضور کاروان خدام رضوی در خراسان جنوبی است.

عرب زاده گفت:امسال نیز روستا‌ها و نقاط مرزی استان در اولویت جشن‌های زیر سایه خورشید است.

وی از عقد زوج‌های جوان زیر سایه خورشید خبر داد و افزود: همچنین جشن بزرگ زیر سایه خورشید همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) دوشنبه ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای بیرجند با حضور مردم و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار بسته نمک و ۳ هزار نبات متبرک در ایام دهه کرامت در استان توزیع می‌شود افزود: ترویج فرهنگ رضوی، بیان آثار و عنایت رضوی، ذکر احادیث و روایت امام رئوف ضروری بوده و شعار محوری هفدهمین جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید با شما سربلندیم و با دو رویکرد عزت و امید است.

عرب زاده با اشاره به اینکه خدام حرم رضوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان حضور پیدا می‌کنند گفت:: دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

برچسب ها: خادم ، امام رضا ، دهه کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار