انتشار اطلاعات مالی و بانکی افراد بدون دستور قضایی، جرم است

رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی گفت: با متخلفان در هر مقامی که باشند برخورد قاطع صورت می‏‌گیرد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، عصر پنجشنبه و به محض اطلاع از انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف با تشکیل جلسه‌ای فوری با حضور معاونین و مدیران مربوطه و ضمن اطلاع به مدیران موسسه مذکور و تاکید بر اینکه صیانت و حفاظت از حساب‌ها، سپرده‌ها و تراکنش‌های بانکی افراد و موسسات، از وظایف اصلی بانک‌های عامل محسوب می‌شود به معاونین فناوری های نوین، حقوقی و رئیس مرکز حراست بانک مرکزی دستور داد ضمن بررسی دقیق ابعاد فنی چگونگی دسترسی و انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی این موسسه، گزارش کاملی از این موضوع و افراد ذیربط به قید فوریت تهیه و ارائه کنند.

فرزین همچنین با ضمن تاکید مجدد بر اینکه دسترسی غیرقانونی به تراکنش‌ها و اطلاعات مالی و بانکی افراد و موسسات بدون دستور قضایی و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس، مدیران و مسولان ذیربط باید فورا تحقیقات، پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در قبال سناریوهای مختلف و فنی این اقدام غیرقانونی را از موسسه مربوطه، افراد خاطی انتشار دهنده و حساب‌های این موسسه در بانک‌های عامل، انجام دهند و نتایج آن را ارائه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با متخلفان این اقدام غیرقانونی در هر سمت و مقامی که باشند قطعا طبق ضوابط قانونی، برخورد قاطع صورت می‏‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
طبق معمول با منتشر کننده برخورد میشود نه اصل ماجرا ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب رییس این چه مسخره بازیی بود. یعنی چه یه عدده که قدرت دارن باید اطلاعات شخصی مردم رو اینطور و از روی غرض ورزی پخش کنن و نیروهای امنیتی و شما فقط بیانیه بدید لطفاً به شدت بر خورد کنید با این اوباش سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اول از خودت شروع کن که بدون دستور قضایی اطلاعات حسابهای بانکی اشخاص را در اختیار وزارت رفاه قرار میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا به خیر کند یعنی ایشونم........
آخرین اخبار