اجرای طرح رصد و پایش الکترونیکی محکومان سابقه‌دار بزه سرقت در قم آغاز شد

معاون دادستان قم گفت: طرح پایش الکترونیک محکومان سابقه‌دار بزه سرقت در سطح استان بر اساس ابلاغ سراسری دادستان کل کشور در قم آغاز شد.

مهدی حسن‌زاده در اولین جلسه کمیته اجرایی دستورالعمل نظارت الکترونیکی مجرمین بزه سرقت،گفت: طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با استفاده از تجهیزات تحت سامانه‌های الکترونیکی به‌منظور کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت اجرا می‌شود.

 معاون دادستان قم عنوان کرد: دارندگان سوابق کیفری بیشتر، محکومان سرقت‌های خشن و به عنف، مسلحانه و سازمان‌یافته در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

او ادامه داد: مرکز پایش طرح از زمان نصب تجهیزات الکترونیکی به مدت سه سال اقدام به کنترل و مراقبت مستمر مجرمان سابقه‌دار بزه سرقت می‌کند و اگر فرد مشمول از زمان شروع پایش به مدت ۲ سال دارای حسن رفتار و سلوک باشد و مرتکب جرم عمدی جدیدی نشود با موافقت دادستان از شمول طرح خارج خواهد شد.

حسن‌زاده هدف از برگزاری این جلسه را که با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد، هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه در حسن اجرای این دستورالعمل و رفع مشکلات و نواقص احتمالی اجرای آن عنوان کرد.

در این جلسه پس از طرح و بررسی مشکلات اجرایی دستورالعمل مذکور از سوی هر یک از حاضران، مقرر شد لیست نهایی سارقان حرفه‌ای پس از تطبیق و جمع‌بندی دستگاه‌های عضو برای تایید نهایی و صدور دستور قضایی برای شروع اجرای نظارت الکترونیکی به دادستانی اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار