جمعیت یکی از مولفه‌‎های مهم توسعه هر کشور است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت جوان و مولد هر جامعه به عنوان پایه‌های اصلی اقتدار و توسعه آن کشور شناخته می‌شود.

غلامعلی حیدری در نشست قرارگاه جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته ملی جمعیت اظهار کرد: مشوق‌های تعریف شده از سوی دولت برای جوانی جمعیت نباید گرفتار بروکراسی‌های اداری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نباید اجازه داد شیرینی مشوق‌های تعیین شده دولت برای فرزندآوری براساس قانون، با کارشکنی و یا قوانین سخت اداری به کام مردم تلخ شود.

وی گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول موظف هستند در خصوص مشوق‌های ابلاغ شده از سوی دولت برای جوانی جمعیت اقدام کنند و هرگونه تعلل در این خصوص پذیرفتنی نیست.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعیت به عنوان یکی از مولفه‌‎های مهم توسعه هر کشور به شمار می‌رود، گفت: جمعیت جوان و مولد هر جامعه به عنوان پایه‌های اصلی اقتدار و توسعه آن کشور شناخته می‌شود.

حیدری اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد امید به زندگی بعد از انقلاب اسلامی تا ۱۰ درصد افزایش یافته و همین امر نشان می‌دهد با عزمی جدی و اقدامی فراگیر می‌توان در مسیر جوانی جمعیت گام‌های اثربخشی برداشته شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار در بحث جوانی جمعیت افزود: باید با تعریف کار‌های فرهنگی اثرگذار و هنرمندانه گره‌های ذهنی در خصوص بحث جمعیت برطرف شود.

حیدری ادامه داد: بحث جوانی جمعیت تنها مربوط به یک یا چند دستگاه اجرایی مشخص نیست بلکه همه دستگاه‌های اداری و حتی گروه‌ها و تشکل‌های مردمی موظف هستند در این خصوص گام بردارند.

وی بر ضرورت تقویت بنیه اعتقادی و همکاری هر بیشتر نهاد‌های فرهنگی، رسانه‌ها، نشریه‌ها و فضای مجازی برای انجام یک کار فرهنگی اثرگذار و ایجابی در خصوص جوانی جمعیت تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری برضرورت تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری آیین‌های جشن‌های ازدواج آسان استفاده شود.

حیدری برضرورت برگزاری میزگرد‌های تخصصی با حضور کارشناسان مشاوره در استان در خصوص بحث جوانان جمعیت تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار