پای ناشران افغانستانی به نمایشگاه کتاب باز می‌شود؟

مسئولان کمیته بین‌الملل نمایشگاه کتاب گفتند که غرفه خالی رو‌به‌روی غرفه پاکستان متعلق به ناشران افغانستانی است که قرار است در پنجمین روز در نمایشگاه حاضر شوند.

دقیقاً چهارمین روز از سی‌وچهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که رسانه‌های داخلی خبر دادند: «پای طالبان به نمایشگاه کتاب تهران باز شد». دیپلمات‌های کشور افغانستان با همان شکل و شمایل همیشگی از غرفه‌ها نمایشگاه بازدید کردند.

اما امسال بجز ناشران افغانستانی که در داخل ایران فعالیت می‌کنند، خبری از دیگر ناشران افغانستان نیست و برخی رسانه‌ها مدعی شدند: «طالبان نمایشگاه کتاب تهران را تحریم کرده است».

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به غایب بودن ناشران افغانستانی به این پاسخ بسنده کرد که از جانب نمایشگاه بین‌المللی تهران راه حضور ناشران همه کشور‌ها باز است و از ناشرانی که با ما همزبان هستند، استقبال می‌کنیم. ناشران مانعی برای حضور در نمایشگاه کتاب ندارند. ما از طرف دولت طالبان بیانیه‌ای دریافت نکردیم و اگر سوالی دارید باید از سخنگوی آنها بپرسید.

مسئولان کمیته بین‌الملل نمایشگاه کتاب نه‌تنها زیر بار مصاحبه نرفتند، بلکه مدعی شدند غرفه خالی رو‌به‌روی غرفه پاکستان متعلق به ناشران افغانستانی است، که قرار است در پنجمین روز در نمایشگاه حاضر شوند.

ناشران افغانستانی

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار