فرماندار:

مصرف سالانه آب مهاباد ۳۰ میلیون مترمکعب است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: مصرف سالانه آب شرب این شهرستان ۳۰ میلیون مترمکعب است که در مدیریت مخزن سد و رهاسازی‌های صورت گرفته به صورت کامل لحاظ می‌شود.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد شنبه‌شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی در مهاباد گفت: تلاش می‌کنیم مخزن سد را در مرز ۸۰ میلیون مترمکعب آب جهت استخراج و تامین آب شرب شهروندان که جزء اولویت اصلی ماست، حفظ کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد این شهرستان برای مصارف مختلف رهاسازی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: امسال باتوجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها علاوه بر کمک به احیای دریاچه به تعذیه منابع زیر زمینی و همچنین احیای تالاب‌ها در جریان رهاسازی کمک شده است.

عباسی ادامه داد: طبق سال‌های گذشته سهمیه ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمکعبی بخش کشاورزی نیز باتوجه به درخواست کشاورزی و همچنین پیش بینی تاخیر بارندگی در پاییز امسال، تامین و رهاسازی خواهد شد.

وی گفت: حفظ کیفیت و سلامت آب به ویژه در بالادست سد بسیار ضروری است که باید مورد تاکید متولیان امر قرار گیرد.

مدیر امور آب مهاباد هم در این جلسه گفت: هم اکنون حجم مخزن سد این شهرستان به بیش از ۱۷۳ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

خالد رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر خروجی آب با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل به بیش از ۱۶ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه ورودی آب به مخزن سد نیز در حال حاضر ۱۴.۵ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: این میزان پارسال کمتر از ۲ مترمکعب بر ثانیه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.