اهدای تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه

تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه اهدا شد.

رئیس دبیرخانه دائمی اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی ایران در حاشیه همایش پیاده‌روی صبحگاهی شهر علویجه با اشاره به فداکاری و ایثار ابوطالی احمدی گفت: این مرد فداکار با ایثارو گذشتن از خود، جان یک انسان را از دل کوه‌های علویجه نجات داد.

محسن رویگری افزود: خداپرستی، آزادگی، مناعت طبع، اتکا به نفس، انسان دوستی، شجاعت، تواضع، وقار و متانت، وفا، ایثار، گذشت، حق‌شناسی، بخشندگی، تواضع خصلت‌ها و منش پهلوانی است که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند و اگر این خصلت‌ها چراغ راه زندگی قرار گیرد عاقبت به خیر و محبوب دل‌های مردم خواهیم شد.

ابوطالب احمدی، مرد فداکاری که در نوروز سال جاری جان یک انسان را نجات داد نیز تاکید کرد: در حیاط منزل خود در حال تعمیر و رسیدگی به اتومبیل بودم که از فاصله بسیار دور صدای ضعیف درخواست کمک مردی از دل کوه شنیده شد و بی‌درنگ به راه افتادم.

او اضافه کرد: در مسیر راه به نیرو‌های امدادگر و پلیس اطلاع دادم و در کمتر از نیم ساعت خود را به نزدیکی مرد اسیر روی دیواره‌های صعب‌العبور مرتفع‌ترین قله چهار کوه علویجه رساندم.

این مرد فداکار اضافه کرد: علاوه‌بر امید دادن به فرد گرفتار، تلاش کردم در فاصله‌های زمانی پیاپی با قرار دادن دست‌ها زیر پاهایش، تا آنجا که در توان دارم به ماندگاری او روی دیواره کمک و از سقوط او جلوگیری کنم، پس از چند ساعت دست و پای مرد گرفتار تاب و توان خود را از دست داد و ناگاه از دیواره جدا شد، اما در این هنگام او را در بغل گرفتم و به سمت خودم کشاندم و هر دو روی جاپای سنگی کوچکی قرار گرفتیم.

احمدی افزود: با قدرت خدا، پنج ساعت مرد گرفتار را نگه داشتم تا نیرو‌های امداد و نجات و کوهنوردان رسیدند و مرد را با طناب به پایین کوه منتقل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.