توضیحات کرملین در خصوص جایگزینی وزیر دفاع روسیه

کرملین در خصوص جایگزینی سرگئی شویگو اعلام کرد روسیه قصد تغییر رویکرد نظامی خود را ندارد و برای ایجاد تغییرات در برنامه‌ریزی بودجه وزارت دفاع این اقدام را انجام داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به جایگزینی سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور با یک فرد غیرنظامی در کابینه جدید گفت که بودجه وزارت دفاع روسیه در حال حاضر به اندازه ۶.۷ درصد تولید ناخالص داخلی است. به گفته او این وضعیت «هنوز بحرانی نیست، اما نیاز به برخورد ویژه دارد». 

به گزارش اسپوتینک، پسکوف ادامه داد که در خصوص بخش نظامی، این انتصاب تغییری در مختصات فعلی ایجاد نمی‌کند. به گفته او «بخش نظامی همیشه در انحصار رئیس ستاد کل ارتش بوده است که به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و هیچ تغییری در این زمینه پیش‌بینی نشده است».

سخنگوی کرملین اعلام کرد که بودجه وزارت دفاع روسیه در ماه‌های اخیر از ۳ درصد به ۶.۷ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است. این در حالی است که میانگین جهانی بودجه دفاعی در کشور‌های دنیا حدود ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی است. 

گفتنی است، کرملین ساعتی پیش اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد جایگزینی سرگئی شویگو، وزیر دفاع را با «آندری بلوسف» مطرح کرده که سابقا معاون نخست وزیر بوده است. وی یک اقتصاددان غیر نظامی است که از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۶ به عنوان محقق در موسسه ریاضی اقتصادی آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی و سپس در موسسه پیش‌بینی اقتصادی آکادمی علوم روسیه مشغول به کار بود.

او در سال ۲۰۰۶ به عنوان معاون توسعه اقتصادی و بازرگانی وزارت کشور منصوب شد و دو سال بعد در جایگاه مدیر بخش مالی و اقتصادی دولت روسیه قرار گرفت.  بلوسوف در سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون اول نخست وزیر انتخاب شد و از آن زمان تا کنون این سمت را بر عهده دارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار