مقامات نظامی مصر دیدار با اسرائیلی‌ها را لغو کردند

مقامات مصری در پس زمینه حمله رژیم صهیونیستی به رفح، دیدار با مقامات نظامی این رژیم را لغو کردند.

سایت صهیونیستی «i۲۴NEWS» به نقل از یک منبع در این رژیم گزارش داد که مقامات نظامی مصر به طور ناگهانی جلسات برنامه ریزی شده با مقامات نظامی صهیونیستی را لغو کردند.

براساس گزارش المیادین، این وب سایت اشاره کرد که این اختلاف ناشی از نگرانی مصر در مورد حملات نظامی اسرائیل در امتداد مرز بین مصر و نوار غزه، و کنترل ارتش  صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح است که قاهره آن را تهدیدی برای معاهده بین دو طرف (قرارداد کمپ دیوید) می‌داند.

این وب‌سایت معتقد بود لغو ناگهانی حاکی از تشدید بحران بین دو طرف در پس‌زمینه اظهاراتی از مصر است که دیروز یکشنبه اعلام کرد از شکایت آفریقای جنوبی علیه «اسرائیل» در دادگاه دادگستری بین‌المللی حمایت می‌کند. 

این تصمیم واکنش‌های شدیدی را در رژیم صهیونیستی برانگیخت، به طوری که یک منبع آن را به i۲۴NEWS به عنوان  خیانت، با توجه به همکاری قبلی میان تل‌آویو و قاهره به ویژه در شبه جزیره سینا توصیف کرد. این درحالی است که پیش از حمله اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه، مصر نسبت به خطرات هرگونه عملیات هشدار داده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده بود که قاهره هرگونه عملیات نظامی در رفح را  اقدامی تشدید کننده  توصیف می‌کند. مصر از رژیم صهیونیستی خواست تا در این زمان بسیار حساس در جریان مذاکرات آتش‌بس از تشدید تنش پرهیز کند و خون غیرنظامیان فلسطینی را که از زمان آغاز جنگ در معرض یک فاجعه انسانی بی‌سابقه قرار گرفته‌اند را نریزد. اما رژیم صهیونیستی با وجود همه هشدارهای بین‌المللی به رفح حمله گسترده کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار