کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

قدرت به سرعت در حال کوچ کردن از غرب به شرق است

کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره اعتراض دانشجویان غربی به جنایات رژیم صهیونیستی نکاتی را بیان کرد.

حمید صالحی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعتراض دانشجویان غربی به جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: واقعیت این است که اگر این اتفاق برای ایران می‌افتاد از آنجا که از ابتدای انقلاب ابزار هالیوود و رسانه در دست غرب است و ضدیتی که با لابی صهیونیست داشته ایم دم از مستبد بودن نظام کشورمان میزدند.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ میلیون فلسطینی با سواد که اکثرا استاد دانشگاه هستند در سراسر دنیا وجود دارد که اینها بی تاثیر و خنثی نیستند بلکه اینها از فلسطین در آمریکا، اروپا، آلمان و... اقصی نقاط کشور‌های پیشرفته تحصیل کردند و افراد موثری هستند؛ بنابراین به عنوان لیدر محسوب میشود. الان هفت ماه است که ماجرای فلسطین اتفاق افتاده است و این اتفاق طبعا باعث شد تا اسرایل مطابق رویه قبلی خود از هیچ جنایتی فروگذار نکند، اما در حال حاضر دنیا به سمت شفافیت رفته است و اسرائیل هم از همین ناحیه دچار ضربه شده است امروز کسی نمیتواند هرجنایتی را انجام دهد و دنیا هم به آن واکنشی نشان ندهد. اینترنت و فضای مجازی را ایجاد کردند که در راستای منافعشان باشد، اما همین باعث شد که ۱۸۰۰ تظاهرات در دنیا شکل گرفته که بیش از ۶۰۰ تظاهرات آن فقط در آمریکا بوده که بی سابقه بوده است؛ بنابراین معتقدم دوره سرکوب و سکوت اختناق  گذشته است و با رشد فضای مجازی و شفافیت باید فاتحه سرکوب را خواند.

صالحی با اشاره به پیروزی محور مقاومت در این رویداد بیان کرد: واقعیت این است که آمریکا دیگر هژمون نیست؛ هژمون بودن یک سری شاخصه‌هایی را دارد که آمریکا دیگر آن را ندارد و قدرت به سرعت در حال کوچ کردن از غرب به شرق است و قدرت‌هایی مانند چین و برزیل چین در کرونا با همه توان وارد شد و هژمونی خود را تقویت کرد. روس‌ها هم اگر از منجلاب اوکراین بیرون بیایند قدم‌های جدی برخواهند داشت و ایران هم با حمله‌ای که داشت کاری کرد که دیگر اسرائیل دیگر نمیتواند به شرایط قبل بازگردد. در حال حاضر ایران به یک قدرت نو ظهور در منطقه بدل شده است.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: تنها حوزه‌ای که آمریکا بر آن مانور میدهد دلار است که آن هم با خیز چین یو آن میتواند جایگزین آن شود؛ اگر این هژمون هم شکست بخورد آمریکا  رو به افول جدب خواهد رفت اگر این اتفاق نبود هرگز روس‌ها به اوکرابن حمله نمیکردد و ما نیز هرگز به عین الاسد و اسرائیل حمله نمیکردیم بنابراین آمریکا نه فقط در حوزه نظامی بلکه در قدرت اقتصادی هم در حال تجربه شکست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از مهاجرت مردم از غرب به شرق پیداست
آخرین اخبار