باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد

کارشناس هواشناسی قم گفت: امروز (دوشنبه) سرعت وزش باد در استان به‌ویژه در مناطق غربی به ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

محمدرضا قاضی گفت با فعالیت سامانه بارشی، برای امروز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم  عنوان کرد: سرعت وزش باد در شهر قم ۷۰ و در مناطق غربی استان ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

او ادامه داد: فردا نیز پدیده غالب وزش باد خواهد بود که انتظار می‌رود سرعت آن ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر در شهر قم و ۷۰ کیلومتر در غرب استان باشد.

قاضی گفت: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه نیز پدیده خاصی نداریم و وزش باد در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد که سرعت کمتری خواهد داشت.

به گفته کارشناس هواشناسی قم ، برای روز جمعه با ورود سامانه جدید، ممکن است حوالی ظهر شاهد افزایش موقت ابر و رگبار پراکنده باشیم و دوباره هوا صاف می‌شود.

قاضی بیان کرد: وضعیت جوی قم در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم گفت: حداکثر دمای قم در روز گذشته به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید و امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید؛ برای روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه تغییرات محسوس دمایی رخ نخواهد داد.

قاضی افزود: روز پنجشنبه دما کمی افزایش می‌یابد و مجدد به حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته کارشناس هواشناسی قم ، امشب حداقل دمای هوا نیز با توجه به وزش باد به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و در چند روز آینده نیز بین ۱۶ تا ۱۸ درجه خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.