بانک آمریکایی: دلار آثاری از خستگی نشان می‌دهد

رئیس جهانی تحقیقات ارز خارجی در بانک اچ‌ای تی سی، در مورد مشکلات پیش روی دلار صحبت کرده و گفت این ارز آثاری از خستگی نشان داده است.

وال استریت ژورنال آمریکایی به نقل از پل مک‌کیل، رئیس تحقیقات جهانی ارز در بانک اچ اس بی سی گفت که دلار آمریکا نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، مک‌کیل توضیح داد که این علائم در بحبوحه فعالیت‌های اقتصادی ضعیف آمریکا و تمایل شدید به ریسک و همچنین با توجه به سیاست‌های چین و ژاپن در زمینه ارز‌های خارجی که از ضعف پول داخلی جلوگیری می‌کند، روی دلار ظاهر می‌شود.

او تاکید کرد که در بیشتر سال گذشته (۲۰۲۳)، دلار از نزدیک تغییرات در انتظارات نرخ بهره فدرال را دنبال می‌کرد. اما این برنامه‌ها دشوار بنظر می‌رسد مگر اینکه سناریوی ناگهانی فدرال رزرو که نیاز به افزایش نرخ بهره دارد، محقق شود.

بانک اچ سی بی سی اشاره کرد که داده‌های تورم، خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا مواردی هستند که باید در این هفته برای ارزیابی شرایط دلار بررسی شوند. این بانک افزود که  اگر این داده‌ها تا حد نزولی غافلگیر کننده باشد، می‌تواند دلار آمریکا را در موقعیت دشوارتری قرار دهد.

در سال های گذشته موضوع روند رو به فرسایش سلطه جهانی دلار آمریکا یکی از بحث های جدی نه تنها در حوزه اقتصاد بین الملل، بلکه در زمینه مسایل راهبردی و ژئوپلتیکی بوده است. شایان ذکر است کشورهایی مانند چین، روسیه و عربستان سعودی شروع به دور شدن از استفاده از دلار در تجارت جهانی کرده‌اند که می‌تواند تسلط دلار را تضعیف کند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار