شناسایی ۲۶۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ مورد ساخت‌و‌ساز غیر‌مجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده که بیشترین میزان شناسایی شده در بین شهرستان‌های استان است.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حریم قانونی راه‌ها جزو خطوط قرمز در حوزه راهداری است، گفت: ۲۶۰ مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان طی پارسال شناسایی  شده که از این تعداد، ۷۶ مورد با حکم قضایی تخریب شده و ۱۰۸ مورد هم برای تخریب در دست اقدام بوده و همچنین تعداد ۷۶ مورد نیز با همکاری مالکان ساختمان تخریب شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شناسایی ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز در حریم راه‌های استان طی پارسال، افزود: شهرستان ارومیه با ۵۸ مورد شناسایی ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز در حریم راه‌ها، بیشترین میزان شناسایی را در بین شهرستان‌های استان دارد.

دست‌نشان اضافه کرد: از ۵۸ مورد ساخت‌و‌ساز شناسایی شده غیرمجاز در حریم راه‌های شهرستان ارومیه تعداد ۱۳ مورد با حکم قضایی تخریب شده و ۴۵ مورد نیز برای تخریب در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: پس از ارومیه، سلماس با ۴۶ مورد، سردشت با ۴۰ مورد و بوکان با ۲۱ مورد بیشترین تعداد شناسایی ساخت‌و‌ساز غیرمجاز حریم راه‌های استان طی پارسال را داشتند.

به گفته دست‌نشان، در راستای جلوگیری از هرگونه تخلف در حریم محور‌های ارتباطی استان راهداران همواره در تلاش بوده و با متخلفان برخورد‌های قانونی لازم را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.