آغاز برداشت گندم از کشتزار‌های شهرستان قصرشیرین

برداشت گندم از سطح ۱۵ هزار هکتار از کشتزار‌های شهرستان قصرشیرین به وسیله ۵۲ دستگاه کمباین مهاجر آغاز شد.

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین در جلسه مدیریت بحران با محوریت جلوگیری و مهار آتش سوزی با توجه به آغاز برداشت گندم از مزراع این شهرستان گفت : پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۱۵ هزار هکتار گندم در مجموع ۳۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

محمد نجفی افزود: برداشت محصول جو از سطح ۴۵۱ هکتار، کلزا از سطح ۱۰۵ هکتار و چغندرقند از سطح ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و هماهنگی‌های لازم در راستای برداشت محصول برای کشاورزان و روستاییان در منطقه نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: سه مرکز خرید محصولات کشاورزی برای کشاورزان راه اندازی شده و ۵۲ دستگاه کمباین مهاجر نیز کار برداشت را عهده دار هستند که کار برداشت در بازه زمانی ۲۰ روزه در شهرستان به پایان می‌رسد.

فرماندار قصرشیرین با تاکید بر برخورد قاطع بر اساس قانون با افرادی که نسبت به آتش زدن زمین‌های کشاورزی خود پس از برداشت محصول اقدام می‌کنند، گفت: با توجه به شروع فصل گرما نیز آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شده تا از آتش زدن کاه و پسماند مزارع کشاورزی خودداری کنند و در این راستا نیز آموزش‌ها و اطلاع رسانی لازم توسط بخشداران مرکزی و سومار، دهیاران و متولیان و کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان انجام شده است.

نجفی ادامه داد: برای تامین سوخت مورد نیاز کمباین‌ها و ادوات کشاورزی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در طول زمان عملیات برداشت، کارشناسان کشاورزی به طور مستمر بر کار برداشت و خرید محصول کشاورزان نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام اعضای ستاد مدیریت بحران و ادارات و ارگان‌های متولی باید با توجه به شروع فصل گرما و پوشش گیاهی منطقه برای مقابله با حریق‌های احتمالی آماده باشند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از انجام هماهنگی‌های لازم برای برداشت محصول در زمان برداشت در این شهرستان خبر داد و بر حضور و همراهی تمام دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی برای جلوگیری از آتش سوزی و وارد آمدن خسارت برای از بین رفتن دسترنج یکساله کشاورزان تاکید کرد.

جبار خدامرادی افزود: امسال قرار بود از سطح مزارع گندم بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود که با توجه به بارندگی‌های اخیر بیش از ۴۵۰ هکتار از مزارع گندم بخش سومار دچار خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی شد و عملکرد گندم را تحت تاثیر قرار داد که البته برای مزارعی که بیمه هستند جبران خسارت خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.