افزایش ظرفیت ۲ هزار سایت جدید دوربین برای کنترل هوشمند/ عدم تناسب در محور‌های مواصلاتی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲ هزار سایت جدید دوربین تا شهریور ماه برای کنترل هوشمند به ظرفیتمان اضافه می‌شود.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ششمین همایش بین المللی مدیریت ایمنی و ترافیک گفت: نتیجه تشکیل شورای عالی حمل و نقل، تصمیمات و تکالیفی که برای دستگاه‌های عضو انجام شد سبب شد  در نوروز ۱۴۰۳ با کاهش تلفات روبرو باشیم.

 امانی بیان کرد:  اگر این سازوکار به صورت منظم برگزار شود می تواند هماهنگی را در بین دستگاه‌های همکار شکل دهد. معضلات اصلی که با آن  در محور‌های مواصلاتی روبرو هستیم عدم تناسب  ظرف و مظروف است، بسیاری از محور‌ها ظرفیت این حجم از تردد را ندارند.

امانی بیان کرد: محورها در گذشته تنها در روز‌های آخر هفته شلوغ بود، اما در حال حاضر در تمام روز‌های هفته و همه ساعت‌ها با این ازدحام روبرو هستیم. نقاط پر حادثه یک شبه به وجود نیامده  بلکه در طول زمان   به دلیل دسترسی‌ها و تصمیمات محلی سبب این اتفاق می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: سال گذشته ۸۸۷ نقطه پرخطر در محور‌ها  شناسایی شد و تا پایان سال گذشته ۴۲۵ نقطه برطرف شد. طبق تعهدات ما این نقاط باید تا پایان کار این دولت مرتفع شود، اما با کار‌های خوبی که صورت گرفت، تا پایان سال جاری تمام این نقاط اصلاح می‌شود.

او تصریح کرد: ایمن سازی محورها، نصب علائم و  خط کشی  از جمله کار‌هایی است که دنبال می‌کنیم. در بحث زیرساخت‌ها تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا از کانال‌های مختلف و در آمد‌های سازمان استفاده کنیم  تا عقب ماندگی‌ها در حوزه جاده‌ای را برطرف کنیم.

امانی بیان کرد : ۲هزار سایت جدید دوربین تا شهریورماه برای کنترل هوشمند به ظرفیت موجود اضافه می‌شود. امیدواریم نتیجه فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که سال دیگر بتوانیم  آمار خوبی  در بحث مدیریت تصادفات ارائه کنیم.

خبرنگار عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار