پایان داوطلبانه تحصن دانشجویان دانشگاه هاروارد

دانشجویان هاروارد پس از موافقت مدیریت دانشگاه با توقف سرمایه گذاری در اراضی اشغالی، داوطلبانه تحصن علیه این رژیم را پایان دادند.

تحصن‌کنندگان در همبستگی با فلسطین، پس از موافقت مدیریت دانشگاه هاروارد برای بحث در مورد موضوع توقف سرمایه‌گذاری در اسرائیل، داوطلبانه چادر‌های خود را در میدان دانشگاه هاروارد جمع کردند، اما در همان زمان متعهد شدند که اعتراض خود را ادامه دهند. 

براساس گزارش القدس العربی، گروه معترض دانشجویی «هاروارد خارج از فلسطین اشغالی» در بیانیه‌ای گفت که اعتراض همچنان در مورد مطالبات آن‌ها ادامه دارد. در همین راستا، آلن گاربر، رئیس موقت دانشگاه هاروارد با ادامه دیدارها با معترضان و مقامات دانشگاه برای پاسخگویی به سؤالات دانشجویان موافقت کرد.

بهار امسال، دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا تحصن‌های مشابهی برگزار کردند و از دانشگاه‌های خود خواستند روابطشان را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن قطع کنند. اکنون دانشجویان معترض هاروارد گفتند که برای دیدار با مقامات دانشگاه از جمله شرکت مدیریت هاروارد که بر بزرگترین موقوفه دانشگاهی جهان به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار نظارت دارد، به توافق رسیده اند.

در بیانیه معترضان آمده است که دانشجویان برنامه‌ای را ایجاد خواهند کرد که شامل بحث در مورد افشا، واگذاری، سرمایه گذاری مجدد و ایجاد مرکز مطالعات فلسطین است. دانشجویان همچنین گفتند که هاروارد پیشنهاد داده است تعلیق بیش از ۲۰ دانشجو و کارمند دانشجو را پس بگیرد و ۶۰ نفر دیگر را از اقدامات انضباطی معذور دارد.

سخنگوی تظاهرکنندگان گفت: از زمان شروع اعتراض در سه هفته پیش، این تحصن سازماندهی همبستگی فلسطینیان را در محوطه دانشگاه گسترش و تعمیق بخشیده است.  این تفاوت بزرگی از نظر افشا و واگذاری در هاروارد ایجاد کرد.

اعضای هیات علمی این دانشگاه که از تظاهرات در یارد هاروارد حمایت کردند، گفتند که دانشجویان گام مهمی در جهت خلع سرمایه از رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین  به دست آورده اند. اعضای هیات علمی دانشگاه هاروارد و کارکنان عدالت در فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما به شجاعت دانشجویانمان که خود را در معرض خطر قرار دادند تا دعوت جهانی برای آزادی فلسطین را که رهبران جهان در تلاش برای سرکوب آن هستند، تقویت کنند، ارج می‌نهیم.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار