رفع تصرف ۹۴۰۰ مترمربع از اراضی ملی کجور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور از رفع تصرف ۹۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستا‌های منطقه کجور خبر داد.

محسن پورداودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و منابع طبیعی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستای لرگان کجور اشاره کرد و افزود: مأموران منابع طبیعی ضمن هماهنگی قضائی به محل اعلامی اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری کجور گفت: در بازدید از زمین مشخص شد، فرد مورد نظر ۹۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

پورداودی از معرفی متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از سازمان منابع طبیعی، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.