گام‌های موثر دولت برای توسعه اقتصادی

تولید ۴۵ هزار تنی شرکت چوب و کاغذ مازندران و بازگشت کارخانه نساجی به مدار تولید از گام‌های موثر دولت برای توسعه اقتصادی مازندران است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت.

رئیس جمهور در این مراسم که در صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا علیه السلام گفت: در یک واحد تولیدی حضور دارم که با تدبیر مدیران و تلاش کارگران تولید آن ۱۰ برابر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ و نساجی از صنایع پیشرو در مازندران بودند که متاسفانه شرایطش افول پیدا کرده بود و وضعیت آنها به تعطیلی رسید، افزود: امروز با افتخار می‌گویم که محصولات این کارخانه استانداردسازی شده و صادرات بخشی از محصولاتش آغاز شده است.

او تولید ۴۵ هزار تنی شرکت چوب و کاغذ مازندران و بازگشت کارخانه نساجی به مدار تولید را از گام‌های موثر دولت برای توسعه اقتصادی و برنامه ریزی‌های توسعه‌ای بعدی این استان اعلام کرد و ادامه داد: احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی امروز به همت جامعه کارگران و مدیران مصمم انجام پذیرفت.

رییس جمهور با تشکر از کارگرانی که به رونق تولید و استقلال و خودکفایی به ویژه در حوزه تولید کاغذ کمک کردند، افزود: امید می‌رود به دست توانای کارگران در سنگر تولید به زودی خودکفایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی را شاهد باشیم برای توسعه و استقلال کشور تولید را اساس و پایه می‌دانیم.

او ادامه داد: با بازگشت این تعداد واحد‌های احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال، برای بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بر پا شده بود، بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.