واحد‌های مسکونی حیاط‌دار در هفت سایت قم در حال ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک ساخت واحد‌های مسکونی یک طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی در هفت سایت استان در حال ساخت است.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: این واحد‌ها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان، قنوات، سلفچگان، دستجرد، کهک، طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم  عنوان کرد: ۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان، ۱۳ هزار واحد در قنوات، پنج هزار واحد در طایقان، ۴۴۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در کهک، ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد درحال ساخت می‌باشد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته‌است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

هم اینک در سایت‌های ۵۶۰، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم نیز واحد‌های مسکونی به‌صورت آپارتمانی درحال ساخت است.

شهرک پردیسان در جنوب غربی این شهر قم واقع شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به قم که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری انجام شد، سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان در این استان واگذار گردید.

مدیرکل راه وشهرسازی قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در این استان برای تحقق شعار سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، واگذاری انفرادی زمین به مردم نیز در دستور قرار گرفته‌است.

زنجیرانی فراهانی گفت: در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده‌است.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم  بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم علاوه بر انجام فعالیت‌های تکلیفی و ابلاغی در خصوص مسکن، تمام تلاش خود را برای خانه دار شدن تمامی افراد واجد شرایط که در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت کردند، انجام خواهند داد.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم سهمیه ابلاغی قم برای ساخت مسکن را ۶۳ هزار واحد مسکونی ذکر کرد و گفت: این رقم هم اینک به ۷۰ هزار واحد رسیده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار